איך עובד תהליך איטום מרפסות פתוחות

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מרפסות פתוחות

איטום מרפסות פתוחותאיך עובד תהליך איטום מרפסות פתוחות

הבנת תהליך איטום מרפסות פתוחות חוסכת התמודדות עם כמויות משמעותיות של תיקוני מרפסות. בטון שאינו אטום מועד לפגיעות רטיבות, סדקים ופגיעה, וכל התרחישים האלה גורמים לכאבי ראש רציניים לבעלי בתים. למעשה, בין אם אתם גרים בדירה שיש בה מרפסת ובין אם בבית פרטי, אחד הדברים הכי חשובים במרפסת הוא לוודא שלא חודרים מים. מים אל תוך המרפסת יכולים לחדרו גם מהגג וגם ישירות למרפסת עצמה ואז זה יכול לגרום לנזקים של ממש. המים יכולים להגיע לקירות החיצוניים, לחלחל ישירות לקירות הפנימיים של הבית, לעבור לריצוף ואפילו להפריע את מנוחתו של השכן. איטום מקצועי מסייע למנוע את כל הבלאגן הזה ובעצם מפחית את הסיכוי משמעותית שמים יכנסו פנימה. חשוב להבין כי מים שנכנסים לתוך המרפסת יכולים לגרום לנזקים בלי הפיכים כמו רטיבות, נזילות, היווצרות עובש וטחב על גבי הקירות ועוד. 

מתי חשוב לבצע תהליך של איטום המרפסות?

יש כמה מצבים עיקריים בהם מומלץ לבצע איטום של המרפסת. הראשון הוא כאשר המרפסת שלנו מאוד ישנה ולא נעשה בה איטום כבר מזמן. זה בדיוק הזמן, עוד לפני שהגשמים מתחילים, לוודא כי האיטום מיושם כמו שצריך ושלא יהיה מצב שעוד כמה שבועות מים יחדרו פנימה אל תוך המבנה. בנוסף, אם אתם נמצאים בתהליך של בניה, חידוש או שיפוץ של הבית, מומלץ גם כן לבצע איטום יסודי של המרפסת ולא להתפשר על אך של בדרך. 

https://www.youtube.com/watch?v=FkJn7r61nqo

למה חשוב להקפיד על איטום מרפסות פתוחות?

בטון הוא חומר נקבובי, מה שאומר שהוא עלול לספוג נוזלים. מצב זה עשוי לא להישמע כמו בעיה משמעותית בהתחלה, עד שמתחילים להבין שגשמים וחדירת מים מצינורות מפוצצים הם כולם נוזלים שהמרפסת שלכם חשופה אליהם. 

גם אם נשפכים נוזלים של שתייה או מאכלים בישיבה לארוחה על המרפסת בערב, תוך הנאה מהנוף, נזקים רציניים עלולים להתרחש. עם הזמן, ללא הקפדה על איטום מרפסות פתוחות הגשם וחדירת נוזלים שנספגים במרפסות מחלישים את הבטון מבחינה מבנית. 

מרפסת סדוקה היא מרפסת בלתי ראויה למגורים

סדקים מתחילים להופיע על פני השטח, וגורמים לחלחול שמוביל לעוד יותר לחות. כאשר המים האלה מצטברים, הם מתרחבים, ועלולים לשבור את המרפסת שלכם ולהפוך אותה לבלתי ראויה למגורים.

איטום מרפסות פתוחות באמצעות חומרים וידע מקצועי של המומחים בתחום מובילים לספיגת הלחות. התוצאה היא מרפסת עמידה בפני לחות, קלה יותר לניקוי ופחות מועדת לסדקים ונזקים.

איטום מרפסות פתוחות בסוגי תהליכים שונים

קיימים סוגי תהליכים רבים שזמינים היום לביצוע איטום מרפסות פתוחות, חלקם עם בסיס סיליקון ואחרים עם בסיס מים. לשניהם יש את היתרונות והחסרונות שיש לקחת בחשבון לפני ההחלטה על סוג האיטום המתאים.

איטום מבוסס סיליקון

חומרי איטום מרפסות פתוחות מבוססי סיליקון יקרים יותר בהשוואה לחומרי איטום על בסיס מים, ועשויים לעלות בסביבות 120 ₪ למ"ר, אבל הם מחזיקים מעמד זמן רב יותר ויש צורך ליישם אותם שוב בתדירות נמוכה יותר.

גשם פתאומי, חזק ובלתי צפוי לאחר האיטום על בסיס סיליקון לא יפגע בחותם האיטום. יחד עם זאת, חומרי איטום מסיליקון מכילים רמות גבוהות של כימיקלים שמעניקים להם ריחות חזקים.

איטום מבוסס מים

איטום מרפסות פתוחות בחומרים מבוססי מים קלים יותר ליישום מאשר חומרי איטום על בסיס סיליקון, מכיוון שניתן לנקות אותם בקלות. כשחומר האיטום עדיין רטוב, ניתן לפרק את הסילר ולשטוף אותו במים נוספים, כך שנזילה מקרית לקרקע מתחת לא תהווה בעיה כה משמעותית.

יש ליישם חומרי איטום על בסיס מים בתדירות גבוהה יותר מחומרי סיליקון, לעתים קרובות פעמים בשנה באקלים קר, אבל יש בהם פחות חומרים כימיקלים, מה שטוב יותר לסביבה.

איטום מרפסות פתוחות מבטון

איטום מרפסות פתוחות צריך להתבצע בתנאי מזג אוויר טובים למשך יומיים עד שלושה, כדי לאפשר לחומר האיטום להתייבש היטב. 

יש לנקות היטב את המרפסת, להשתמש במברשת קרצוף או בחומר שטיפה ולהסיר כל פסולת, לכלוך או כתמים שאינכם מעוניינים שיישארו לאחר האיטום. יש להניח למרפסת להתייבש לגמרי.

איך בוחרים קבלן איטום מרפסות ?

חשוב לבחור איש מקצוע עם שם ומוניטין בתחום, איטום של ריצוף המרפסות שונה לחלוטין משיטות אחרות של איטום כמו איטום הגג או החלונות ולכן חשוב לוודא שאתם בוחרים באיש מקצוע שזו המומחים שלו. ניתן להיעזר בהמלצות של אנשים שאתם מכירים, לבדוק דרך רשת האינטרנט ולקבל החלטה מקצועית ושקולה כדי שהחורף הקרוב שלכם ובכלל, שהבית שלכם וגם אתם תישארו יבשים לאורך כל החורף. 

כמה עולה לאטום מרפסת? 

המחיר לאיטום מרפסת משתנה ותלוי בהמון משתנים כמו גודל המרפסת, מה המצב שלה, האם נדרש לבצע החלפה של כל הריצוף וחומרי האיטום שנמצאים מתחת לריצוף, או שלחילופין ניתן להסתפק רק בחידוש הרובה. המחירים נעים בין 200-2,000 ש”ח למ”ר לאיטום המרפסת. בדקו את נושא האחריות. 

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!