איתור נזילות במרפסת שמש

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

קרדיט לתמונה pixabay

אם יש לכם נזילה במרפסת, אתם בטח יודעים כמה זה מלחיץ, כי נזילה היא לא משהו שאנחנו מצפים או מקווים שיקרה במבנה שלנו. למעשה, מרפסות חשופות למפגעי מזג אוויר, ומרפסות שאינן אטומות כהלכה: עלולות להוביל לכשלים שונים באיטום ובתשתיות.

מרפסת השמש היא חלל דירה שלמעשה חשוף לחלוטין לפגעי מזג האוויר ולכן רגיש מאוד לנזילות, גם אם אין צינור העובר דרך המרפסת. בנוסף, ברוב המרפסות מותקנות תשתית אספקת מים, המיועדת לברזי שירות ביתיים ולשטיפת המרפסת. כאשר מופיעים כתמים רטובים על משטח המרפסת (קיר או רצפה), וכאשר מחלחלים מים מהמרפסת אל המבנה, לעיתים אל דירת השכן שמתחת, נדרש איתור נזילות במרפסת השמש. כיצד ניתן לזהות נזילה, והאם יש לשבור את הקיר לשם כך?

 

נזילות במרפסת השמש

מרפסות יכולות להוות מקור חשוב להנאה בבית, אך הן גם מקור לבעיות הנגרמות מנזילות ואיטום לקוי. איתור נזילות מים במרפסת הוא שירות נפוץ ביותר, כמעט כל בעל מרפסת ייתקל בשלב זה או אחר בנזילת מים במרפסת, בין אם זה נובע מתקלה בצנרת.

עקב כשל באיטום או עקב כשל בניקוז המרפסת. הבעיה היא שבמרפסת שמש קשה למצוא את מקור הנזילה עצמה ולכן התהליך עשוי להיות מסובך יותר מאיתור הנזילה, למשל בדירה מופיעים כתמי מים ישירות מתחת למקום הנזילה.

 

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לאיתור נזילות

בעבר, על מנת לאתר את הנזילה, בין אם מדובר במרפסת השמש או בכל חלק אחר בבית, היה צורך להעריך פחות או יותר את מיקום מקור הנזילה, ולאחר מכן לחשוף את הצינור באמצעות שבירת הקיר או הרצפה.

כיום תהליך זה של איתור נזילות במרפסת השמש מבוסס על טכנולוגיה חדישה, אשר יכולה לאתר את מקור הנזילה מבלי לשבור או להרוס את הקיר. על מנת לאתר דליפות, משתמשים בדרך כלל באחת משלוש הטכניקות הבאות:

  • מצלמה טרמית -באמצעות מצלמת הדמיה תרמית לצילום קירות חשודים, זה ייצור מפת הפרשי טמפרטורה, שאינה תמונה ויזואלית אמיתית, אלא מפה שאנשי מקצוע יכולים לקרוא ולפענח. בשימוש בטכנולוגיה זו ניתן לאתר אפילו כשלים באטומים שבבית.
  • איתור נזילות גז -במקרה של נזילה בצנרת, הגז מוזרם לצינור המים. אם יש נזילה בצנרת, הגז יברח דרך הנזילה ויתפזר לחלל שעל הקיר. באמצעות חיישן ריח המחובר לקיר מבחוץ, ניתן לקבוע את המיקום המדויק של הגז היוצא מהצינור ולאתר את מקור הנזילה.
  • מצלמת סיבים אופטיים -לזיהוי כשלים במערכת הביוב במידה וישנו חשד שכזה.

כל הטכנולוגיות הללו מתאימות לאיתור נזילות במרפסות שמש, אם כי הן פחות יעילות במקרה של נזילות הנגרמות מאיטום לקוי של מרפסות. במקרה זה יש לבצע בדיקת איטום יסודית ולאטום מחדש את כל חלל המרפסת.

מאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!