שקי מלט – מאז ועד היום

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

46

שקי מלט הם מצרך חשוב באתרי הבנייה, יש להם שימושים רבים, והם מסייעים לבצע את עבודת הבנייה ביעילות. מלט משמש להכנת בטון, אך אל תתנו לבטון לגנוב לו את ההצגה. אז ממה מורכב המלט ומה הסוד שלו שהופך אותו לכל כך פופולרי? אילו סוגים של מלט קיימים? ומה הקשר בין מלט לבין הפרמידות במצרים?

הרכב המינרלים של המלט

מלט הוא שילוב של אבקת צמנט עם מים, ולכן מכונה גם צמנט. כדי לייצר את המלט, צריך לחצוב תחילה מינרלים וחומרים במחצבות, ולאחר מכן להעביר אותם תהליך כימי מסוים במפעל. כדי לקבל את חומר הגלם באיכות הגבוהה ביותר, יש להקפיד על האיכות עוד בשלב המחצבה – על המפעל לבצע בדיקות מתאימות כדי לגלות את המינרלים המרכיבים את המלט.

רק לאחר שהמלט עומד בתקן, תתבצע טחינה של החומרים לכדי אבקה. בשלב הבא של הייצור, האבקה נכנסת לכבשן, מה שמסייע לו להגיע למצב הסופי שלו, לא לפני שתתבצע טחינה נוספת. כאמור, עם הזמן תהליך היצור משתכלל, הולך והופך קל ויעיל יותר. לאחר שהמינרלים עברו את התהליך במפעל, נוצר הצמנט, ובתוספת של מים מתקבל המלט. מלט הוא אחד המרכיבים בבטון. לצורך שימוש מהיר ושינוע יעיל ממלאים שקים מיוחדים באבקת המלט. למרות שהם עדיין זקוקים לערבוב של מים, הם עדיין נקראים שקי מלט, את השקים הללו מפיצים באמצעות משאיות הפצה.

מלט מאז ועד היום

היסטוריונים מעידים שנמצאו תיעודים למלט עוד בתקופת מצרים העתיקה, בגרסה קצת שונה – ערבוב של גבס וחול. המלט שימש לחבר בין הלבנים זו לזו, ולאטום את הרווחים בניהן.

אין ספק שעברנו עוד המון גלגולים מאז מצרים העתיקה, ומאז חומרי הגלם לבנייה ממשיכים להשתדרג. עם הזמן, הטכנולוגיה משתכללת, מה שמאפשר לפתח טכניקות חדשות, וחומרים לבנייה באיכות גבוהה. הרעיון הוא לחשוב על מוצרים שקלים לעיבוד, בעלי מרקם נוח לעבודה, פעולת הדבקה חזקה, ועמידות לשנים ארוכות. השאיפה היא לאזן בין העוצמה של המלט לבין קלות העיבוד, כך למשל תוספת של סיד יכולה לשפר את הערבול של המלט, אך לגרום לסדקים בטווח הארוך.

קיימים שני סוגים עיקריים של מלט, המיועדים לשימושים שונים

  • מלט רביגה משמש לקיבוע של לבנים או אבנים גדולות, על מנת להדביק אותן זו לזו. תחילה יש למרוח את המלט בין שכבות הלבנים, ולאחר שמתייבש הוא משאיר אותן במקום.
  • מלט טיח משמש בעיקר ל"קוסמטיקה", תפקידו להסתיר פגמים בקיר, בליטות, שקעים, סדקים או חורים. מעבר לשימוש הקוסמטי ויצירת המראה האחיד, המלט מהווה שכבת הגנה מפני נזקים שעלולים להיגרם לרוחות, לחות, שמש קופחת או גשמים חזקים. אם זה לא מספיק, נוסף על ההגנה, יש למלט יתרון נוסף – הוא מסייע לבידוד של רעשים, של חום ושל קור, ושומר על טמפרטורה נעימה במבנים גם בימי שרב או בימי חורף.

אספקת מלט מחברה מקצועית

קיימות מספר חברות לאספקת מלט וחומרי בנייה. הקפידו לבחור בחברה אמינה, שתדאג לספק לכם את החומרים הנדרשים באיכות הגבוהה ביותר. במיוחד כאשר עובדים על פרויקט בנייה, יש להתמודד עם דד-ליינים, ומכאן נובעת החשיבות של אספקה בזמן של חומרי הגלם. עיכובים באספקת החומרים עלולים לגרור עיכובים בלוח הזמנים של הבנייה. אנו מספקים שקי מלט לצרכי בנייה, נעמוד לרשותכם בכל שלב בתהליך.

 

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!