איך מתבצע צילום קווי ביוב לאיתור נזילות שדורשות איטום

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

קרדיט תמונה: freepik

מכיוון שקווי ביוב הם לרוב נסתרים מהעין, כדי לאתר נזילה עשוי להידרש ציוד מיוחד לטובת צילום קווי ביוב. מטבע הדברים, לא ניתן להשתמש במצלמות רגילות שכולנו מכירים. יש צורך בציוד צילום מיוחד המסוגל לצלם את מה שקורה בתוך הצנרת ובתנאים לא פשוטים (בתוך נוזלים, בחושך, בצינורות צרים). בסקירה שלפניכם נתאר איך מתבצע הצילום וכיצד זה מסייע לאיתור הנזילות, שלאחר מכן מבצעים עבודת איטום.

מתי נרצה לצלם קו ביוב

יש כמה מצבים שבהם צריך להזמין שירות מקיף הכולל את כל שלבי תהליך צילום קווי ביוב. אם כן, מתי נרצה לצלם קו ביוב:

  • כאשר יש חשד לנזילה, ורוצים לברר שאכן קו הביוב דולף.
  • כאשר קיימת נזילה רצינית, ורוצים לבדוק מהיכן היא בוקעת ומהו היקף הנזק לפני פעולת האיטום.
  • כאשר ישנה בעיה של שורשים בביוב, וצריך לבדוק מה היקף השורשים לצורך סילוקם ולאחר מכן תיקון הנזילה ואיטום.
  • לאחר שיפוץ או החלפת צנרת, כאשר יש ספק אם ההתקנה בוצעה בצורה תקינה.
  • לפני רכישה של דירה או בית ישן, כאשר רוצים לוודא את תקינות הצנרת לפני חתימת חוזה.
  • כאשר רוצים לדרוש מקבלן או יזם נדל"ן שיבצע איטום על חשבונו, במסגרת אחריות קבלן.

שיטות לצילום ביוב

בעוד שצנרת מים חמים ניתן לצלם באמצעות ציוד שנקרא מצלמה תרמית המאתרת נזילות מבחוץ (לפי חום המים), בצנרת ביוב נדרשת שיטה אחרת. למעשה ישנן שתי שיטות לצילום ביוב, שמכסות את מרבים המקרים שבהם ישנה נזילה או דליפה מקו ביוב ביתי, מקו ביוב של בניין או מצנרת ראשית יותר.

שיטה אחת עושה שימוש במצלמת סיב אופטי. מדובר במצלמה המחוברת למעין צינור גמיש וארוך. טכנולוגיית מצלמה סיב אופטי מאפשרת להעביר את הצילום לאורך הצינור, גם מעבר לפיתולים או שיפועים. המצלמה משולבת עם פנס חזק, אשר מאפשר לשדר את התמונה "בשידור חי" לעבר מפעיל המצלמה. שיטה זאת מתאימה ביותר לאיתור נזילות מקווי ביוב כאשר הצינור הוא בקוטר קטן עד בינוני.

שיטה נוספת עושה שימוש ברובוט לאיתור נזילות בקווי ביוב. הרובוט נמצא בשליטה של המפעיל והוא נכנס לקו באמצעות דחיפה או על ידי יכולת תנועה עצמית בשליטת מפעיל. הוא יכול להיכנס ולתת תמונה מקיפה של צינורות ביוב רחבים יחסית. היתרונות של הרובוט טמונים בכך שהוא יכול לצלם ביעילות לא רק בקו ישר אלא למעשה בזווית היקפית, לכל הכיוונים. כמו כן, יכולת השליטה במצלמה מאפשרת להשיג כל נקודת מבט רצויה, לבצע "זום" ועוד.

מדוע חשוב להזמין בזמן את צילום קווי הביוב

נזילות מהביוב אינן בעיה שמסתדרת מאליה. במידה ולא מאתרים את הנזילה מבעוד מועד, הבעיה תחמיר. צילום קווי ביוב עם סיב אופטי או רובוט מאפשרים למנוע הצפה או נזילה מבעוד מועד. ניתן לבצע את התיקון בזמן, וגם לחסוך כסף רב. אם הנזק יחמיר, עלות התיקון תהיה גבוהה יותר. זאת ועוד, אם תיווצר הצפה, הרי שתחול הפרעה של ממש לשגרת החיים. אם לא נטפל בזמן נצטרך להזמין ביובית לשאיבת ההצפה בהמשך. ההצפה עלולה לגרום לנזקים שונים ועדיף, ככל האפשר, להימנע מכך.

 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!