מדריך לבחירת מכשירי מדידה איכותיים ואופן השימוש בהם

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Pixabay

בתחום הייצור, ההנדסה ובקרת האיכות, יש חשיבות עליונה לדיוק, אבל לא הרבה אנשי מקצוע מכירים את המאפיינים של שימוש במכשירי מדידה ואת יכולותיהם הגבוהות לעמוד בתקנים מחמירים של דיוק, עמידות וביצועים.

מאמר זה מציג את הסוגים החשובים של מכשירי מדידה איכותיים ומבהיר את המתודולוגיות שלהם, לצד התובנות לגבי תפקידם ההכרחי בתעשיות שונות.

שימוש במכשירי מדידה מסוג קליפרים

קליפרים, אחד מכלי המדידה המגוונים ביותר, משמשים למדידת המרחק בין שני צדדים מנוגדים של עצם. הם מגיעים בצורות שונות, כולל מחוגה דיגיטלית, ורנייה וחוגה, וכל מכשיר מציע רמות שונות של דיוק וקלות שימוש. קליפרים דיגיטליים פופולריים במיוחד בגלל קלות הקריאה והדיוק שלהם, ומציגים מידות על גבי LCD.

שימוש במכשירי מדידה אלו מתבצע עם החלקה עדינה של המכשיר כשהוא פתוח, והנחתו סביב או בתוך האובייקט שיש למדוד. יש לווודא שהכלי ניצב לאובייקט לצורך מדידה מדויקת. עבור קליפרים דיגיטליים, המדידה תוצג על המסך, בעוד שבקליפרים ורנייר וחוגה יש לקרוא את קנה המידה ישירות.

שימוש במיקרומטרים

מיקרומטרים מספקים דיוק גדול אפילו יותר מקליפרים ומשמשים למדידת עובי, קטרים או עומק של חריצים ברמת דיוק גבוהה. הם כוללים ציר וסדן המודדים במדויק מרחקים קטנים.

כדי להשתמש בהם, מניחים את החפץ בין הציר לסדן, מסובבים בזהירות את האצבעון עד שהחפץ יוחזק היטב. יש לקרוא את המדידה על סולם המיקרומטר, תוך שילוב של הקריאות מהשרוול והאצבעון כדי לקבל את המדידה הסופית.

מד בלוקים

בלוקי מדידה, הידועים גם כמדדי ג'והנסון, הם הבסיס למדידה מדויקת, ומספקים אמצעי ליצירת תקן מדידה מדויק. שימוש בכלי מדידה אלו מתבצע לכיול ציוד מדידה אחר ולמדידת דיוק של מכשירים, ועם שילוב בלוקים שיש להם ממדים ידועים, משתמשים יכולים ליצור אורך רצוי.

מחווני חוגה

מחווני חוגה הם מכשירים מדויקים המשמשים למדידת מרחקים קטנים או שינויים במיקום ברמת דיוק גבוהה. ברוב המקרים, הם משמשים ליישור או כיול מכונות, בדיקת חלקים ומעקב אחר תהליכי ייצור.

שימוש בכלי מדידה אלו מתבצע באמצעות התקנת המכשיר על מעמד או קיבוע למכונה. לאחר מכן ממקמים את הבוכנה כנגד החלק הנמדד. כאשר הבוכנה נעה עם פני השטח, מחט החוגה מציינת את המדידה. המפתח הוא לוודא שהמכשיר יציב והבוכנה מאונכת למשטח המדידה.

CMM (מכונות מדידת קואורדינטות)

CMMs הם מכשירים מתקדמים המודדים את הגיאומטריה של עצמים פיזיים על ידי חישת נקודות בדידות על פני השטח עם בדיקה. הם משמשים בתעשיות ייצור, רכב, תעופה וחלל ותעשיות אחרות למדידות מדויקות של חלקים מורכבים.

שימוש בכלי מדידה אלו מתבצע באמצעות הנחת האובייקט על שולחן המכונה, והבדיקה מועברת באופן ידני או אוטומטי כדי לגעת בנקודות שונות על פני האובייקט. לאחר מכן, המכונה משתמשת בנקודות אלה כדי ליצור מפה תלת-ממדית של פני האובייקט, המאפשרת מדידות מדויקות של ממדים, זוויות ותכונות אחרות.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!