מהו התהליך לקבלת היתר לתוספת בניה?

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Pixabay

תוספת בניה היא פתרון מושלם לשיפור איכות החיים בבית שלכם. עוד מרווח בבית זה תמיד דבר מבורך, ומרפסת חדשה או חדר נוסף זה באמת הזדמנות פז לשדרוג החיים. לא רק החדר עצמו והחיים בו, הרי שתוספת בנייה למבנה שלכם תורמת רבות להעלאת ערך הנכס. הרבה אנשים בתחום הנדל"ן מתעסקים בדיוק באפיק זה של רכישת בית או דירה, בניה של תוספת ושדרוג המבנה, ואז מכירתו במחיר גבוה הרבה יותר. בין אם אתם אנשים פרטיים המחפשים להגדיל את שטח הבית ובית אם אתם משקיעים בנדל"ן ומחפשים להעלות את ערך הנכס לפני מכירה, אתם תצטרכו לעבור תהליך קבלת היתר לתוספת בניה.

לא ניתן להסביר את כל המהלך על כל הפרטים הקטנים אשר מרכיבים אותו בדרך לקבלת האישור הנכסף. ועדיין, חשוב להבין את השלבים כדי לדעת מה עומד לפניכם, ולהתכונן בהתאם.

קבלת היתר בניה:

זה מתחיל בלהבין האם בכלל מגיע לכם לקבל היתר לתוספת בניה. זה שאתם רוצים לבנות זה נחמד, אבל יש תקנות וחוקים, רגולציה של הרשות המקומית כמו גם של המדינה עצמה. חוק זה חוק, ואתם צריכים לבדוק שבכלל קיימת האפשרות התאורטית לבנות תוספת בניה במבנה שלכם.

לאחר שבדקתם וביררתם היטב עם הרשות המקומית וגיליתם כי התוספת אכן אפשרית, הצעד הבא הוא לייצר תוכנית בניה לתוספת הבניה. כמובן ששרטוט שלכם על דף עם עיפרון זה לא בדיוק מספיק. כדי להתחיל את התהליך הבירוקרטי של קבלת האישור לתוספת למבנה אתם צריכים שרטוטים אדריכליים עם מהנדס מוסמך וכל הפרטים הנדרשים בתוכנית שכזו, פרטים שידועים היטב לאנשי המקצוע המתעסקים בתחום הבניה, אך לא ליזמים או לאנשים שלא מתעסקים בתחום עשיר ורחב זה.

התוכניות המוגשות כחלק מהבקשה צריכות להיות מפורטות ומלאות, בלי לדלג על אף פרט. ההגשה חייבת לכלול, בין היתר, מפות טופוגרפית ומפורטת של החלקה, ציורים של תוספת הרצפה ודיאגרמה סביבתית. יש לצרף גם טבלה עם פירוט שטחי הבניה לפי קומות ושימושים, ועוד פרטים קטנים רבים שחובה לספק כחלק מהתהליך הבירוקרטי המסועף.

איך אתם עושים את כל זה בפועל?

השלב הראשון בכל תהליך קבלת היתר לתוספת בניה הוא לפנות לחברה שמתמחה בתחום זה. הדרך הנכונה היא עם איש מקצוע, תמיד. אדריכל או מהנדס בניין שמחזיקים בידע, הניסיון והמיומנות הנדרשת כדי להבין את הצרכים שלכם ולתרגם אותם לשפה הנדרשת לפי המערכת, החוק והתקנות המקומיות, כדי שתקבלו את האישור כדי שתוכלו באמת להוציא לפועל את הרעיון שלכם.

תוך שיתוף פעולה עם האדריכל או המהנדס, אתם תכינו תיק מלא ושלם כפי שתואר לעיל, דרך איסוף כמות גדולה של מידע. מניירות מובנים מאליו כמו הוכחת בעלות על השטח, ועד למסמכים מורכבים שיש ממש לייצר עבורכם במיוחד לתוכנית.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!