סובלים מרטיבות בקירות הבניין – ממה נגרם ואיך פותרים

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

סובלים מרטיבות בקירות הבניין ממה נגרם ואיך פותרים

בין אם אתם גרים בבניין ישן ובין אם בבניין חדש ומודרני, לא אמורה להצטבר רטיבות בקירות המבנה, אלא אם כן הוא לא מתוחזק כראוי. רטיבות יכולה להיגרם מסיבות רבות ושונות כמו למשל עם החשיפה לשינויי אקלים, לכמויות משקעים גדולות, ולאירועי מזג אוויר תכופים אחרים, בגלל קירות ישנים שמיוצרים מחומרים סופגים, ליקויים בבנייה, מים שלא מנוקזים כראוי וכדומה. לפעמים אפילו הסדק הקטן ביותר יכול לגרום לנזק ממש גדול.

רטיבות יכולה להיגרם מסיבות רבות כמו למשל מחדירת מים מהגג, פגמים בבנייה ובקירות, לחות שמגיעה מהאדמה, איטום לקוי ועוד. הבעיה ברטיבות היא שלעיתים קרובות היא לא מטופלת נכון, מכיוון שמי שמגיע לטפל בבעיה מתמקד רק בטשטוש התסמינים ולא בסיבה עצמה. כמו כן צריך לנקוט גם בפעולות מניעה כמו למשל ניקוז טוב של מי הגשמים, שיפוץ המעטפת החיצונית, תיקון בלאי ופעולות נוספות.

איך מזהים רטיבות?

לא כל כך קשה לזהות שיש בעיית רטיבות במבנה, ואפשר להבחין בסוגים שונים של כתמי רטיבות. התסמינים שמעידים שמדובר בבעיית רטיבות הם שלפוחיות של צבע, שינוי צבע, קילוף צבע, עובש, פטריות, ריקבון. למבנה גם עשוי להיות ריח מעופש או שיורגש שיש לחות באוויר. כדי לדעת עם איזה בעיות רטיבות מתמודדים חשוב מאוד לפנות לחברה מקצועית כדי שתגיע לעשות בדיקה יסודית באמצעות ציוד מתקדם ומקצועי, תוך שמתמקדת בעיקר בקירות החיצוניים. השימוש בציוד מתקדם, כמו מצלמה תרמית, יכול להיות מאוד יעיל, עם זאת בהמון מקרים אנשי מקצוע מנוסים יכולים לדעת מה מקור הבעיה רק מלראות את סוג הרטיבות.

איך מטפלים?

מה שמורכב בטיפול ברטיבות הוא שאנו יכולים לראות פגם אחד, כשבפועל אותו פגם יכול להיגרם מכמה סיבות, במיוחד אם הנכס סבל מהזנחה. כאשר מטפלים בבעיות של רטיבות חשוב מאוד לטפל בשורש הבעיה, כלומר בגורם או בגורמים לחדירת המים, ולא רק לנסות להסוות את התסמינים שמופיעים על הקיר. כמו כן יש לבצע תחזוקה קבועה של הגגות, המרזבים, הארובות וכדומה מכיוון שמקומות אלו חשופים יותר ולכן יכולים לחדור מהם מים. כדי לטפל בנזקי רטיבות יש להזמין חברה מקצועית שמתמחה באיטום קירות חיצוניים בבניין ושיש לה את כל הכלים, הידע והניסיון כדי להתמודד עם הבעיה. לרוב בבניינים גבוהים מזמינים חברה שמתמחה בעבודות גובה.

איטום קירות הבניין

המים שגורמים לרטיבות לא תמיד באים מבחוץ, לא פעם מדובר בכשלים בצינורות בתוך המבנה כמו מערכות חימום, צינורות מים, אינסטלציה ועוד. לעיתים אפילו הטפטוף הקטן ביותר, עם הזמן, יכול לגרום לנזק ממש גדול. לכן מאוד חשוב שעבודת האיטום תהיה מקיפה, יסודית ותתבצע על הצד הטוב ביותר. כדי לקבל מענה מיטבי ולפתור את בעיות הרטיבות מן המקור, חשוב לבחור חברה מקצועית ומיומנת, לא רק בעבודות גובה, אלא גם בעבודות איטום. עבודות איטום בגובה מתבצעות במגוון שיטות וטכניקות, כמו למשל על ידי פיגומים, במות הרמה, או סנפלינג, במקרה וצריך לגלוש אל מקומות יותר מאתגרים.

מהלך העבודה

לאחר שמגלים את מקור הבעיה על ידי שימוש בציוד מתקדם כמו מצלמה תרמית, יש לטפל בכך. בשלב הראשוני מטפלים במקור הבעיה באופן נקודתי ורק לאחר מכן, עוברים לטפל בנזק המשני שנגרים לקירות. האיטום עצמו מתבצע על ידי חומרים ייעודיים, שנבחרים בהתאם לבעיה שעמה מתמודדים, כאשר עבודת האיטום מתבצעת בצורה יסודית ומקיפה, לאורך ורוחב המבנה. מומלץ מאוד לפנות לחברה מקצועית שמבצעת איטום קירות חיצוניים בבניין כמה שיותר מהר, מהרגע שמזהים את הבעיה, כדי להקדים תרופה למכה, להכין את הבניין לקראת החורף ולהימנע עד כמה שאפשר מנזקים גדולים הרבה יותר.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!