איטום מרתף פנימי

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מרתף

אם זכיתם ויש לכם מרתף בבית, תדעו לכם שמעבר לפונקציונליות שהוא מספק, הרי שיש להשקיע גם באיטום שלו במידה ואינו מתפקד. מרתף, כמו מקלט או חניון תת קרקעים, עטופים באדמה ולפיכך חשופים תמידית לכל נוזל או לחות שנמצאים בה. בנוסף, עקב תזוזות קרקע או בלאי מתחת לפני הקרקע, האיטום כמו הבטון נסדקים ונחרצים ומתגלים בהם בקיעים דרכם חודרים מים.

נזקי הרטיבות במרתף

מים אשר חודרים לקירות המרתף, מהווים נזק עצום למרתף עצמו אך גם לכל המבנה שמעליו. אנו נראה על קירות המרתף את המראות המוכרים של ירוקת, עובש, כתמי רטיבות, קילופים והתנפחות הטיח והצבע. מה שפחות נראה זו הפגיעה הוודאית  בכל מערכת האיטום וחמור מכך גם ביציבות המבנה כולו. די אם נזכיר כי לחות החודרת לקירות המרתף, יכולה לגרום לחלודה קשה במוטות הברזל שבתוך הבטון ולהחליש אותם. לכן איטום מרתף כל כך חשוב וכל כך רצוי שהוא יעשה על ידי חברה מקצועית ומיומנת.

על איטום חיובי ושלילי

כל מרתף, בעת בנייתו עובר איטום חיצוני. איטום זה כשמו, הוא איטום על הקירות החיצוניים של המרתף, המהווה כעין מעטפה על כל הקירות החיצוניים. איטום זה גם מכונה איטום חיובי, היות והוא נעשה מהצד ממנו מגיעים המים. אלא שאם התקדמות הבניה, קירות המרתף החיצוניים מכוסים באדמה ונסתם הגולל על היכולת להגיע אליהם ולטפל בהם.

משכך, אם האיטום החיובי-חיצוני נפגע ומים מתחילים לחדור דרכו, אנחנו חייבים לבצע איטום גם אם אין לנו היכולת להגיע לקירות החיצוניים. לכן, אנו עושים שימוש באיטום שלילי – איטום בקירות הפנימיים של הבית והוא נקרא כך כי הוא איטום של הצד שהמים אינם מגיעים אליו מהצד הפנימי שלו. בכך למעשה לא נמנע מהקירות החיצוניים להמשיך ולספוג מים שיחדרו אותם, אך נאטום את הקיר מבפנים, כדי לצמצם פגיעה.

איטום מרתף שלילי

עבודת איטום שלילית היא עבודה מורכבת. לא רק באופן היישום שלה והמקצוענות הנדרשת כדי לבצע אותה כיאות אלא גם בשל המורכבות הטכנית, העבודה המרובה הנדרשת והזמן הרב שלוקח כדי להגיע לתוצאות. בתוך כך, איטום מרתף מבפנים דורש שלב הכנה מדוקדק. בשלב זה, חושפים את הקיר לגמרי. את הקיר העשוי מבטון צריך לנקות לחלוטין מכל צבע, טיח, ריצוף או כל שכבה אחרת, כולל הסרת חלקי בטון רופפים. כנ"ל יש לעשות לחיבורים שבין הרצפה לקירות.

לעיתים נזהה ברזל חלוד ואז יש צורך לחצוב בקיר בעזרת פטישון ולחשוף את כל הברזל ולאחר מכן למרוח אותו בחומר המונע מהחלודה להתפשט.  לאחר מכן, לכל הסדקים או החריצים יש להזריק בלחץ חומרי אטימה צמנטיים מיוחדים, בעלי יכולת הדבקה ואטימה גבוהים ורק אז, לבצע מילוי מחדש של הבטון לעיתים ע"י יציקה והחלקת המשטח בערובת מיוחדת הכוללת דבקים. בכך לא נגמרת עבודת ההכנה. במשך שבוע יש לשמור על המשטח כולו רטוב במידה ולח. בכך שהוא אינו מתייבש מהר, הקיר משיג חוזק ואטימה גבוהים יותר.

למרות העבודה הרבה, זה היה רק שלב ההכנה. כעת מגיע שלב האיטום עצמו, המתחיל במריחה עבה של שכבת חומר צמנטית ואשר עליה מדביקים ומשקעים, רשת פיברגלס ייחודית. לאחר ההתקשות, מכסים את הרשת בשכבה צמנטית נוספת עבה וכן אוטמים פתחים סמוכים כמו חלונות, דלתות וכוד'. רק לאחר מכן אנו משיבים את מראה הקיר הרגיל וצובעים

מחירי איטום מרתף

המחירים של איטום שלילי -פנימי גבוהים יחסית וזאת כאמור בשל מורכבות העבודה והזמן הרב שלה. יחד אם זאת, פעילות האטימה הכרחית והימנעות ממנה היא מתכון לאסון. מחיר ממוצע של איטום קיר פנימי יהיה החל מ-200 ₪ למטר והא צפוי לעלות אם נדרשת עבודה מורכבת יותר.

'מרכז האיטום הישראלי' הינה חברה מקצועית ומיומנת בכל עולם האיטום. מרתף שאינו אטום הוא בעיה גדולה אך לנו כחברה מיומנת ומנוסה יש את הכלים והיכולות להתגבר גם עליה לשביעות רצונך המלא.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!