איטום מרפסת לפני ריצוף להגנה מפני הגשם

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מרפסת לפני ריצוף

איטום מרפסת לפני ריצוףאיטום מרפסת לפני ריצוף להגנה מפני הגשם

כששכן מתחת למרפסת פתוחה מתלונן על מים שמחלחלים דרך הריצוף שלכם, שנוטפים דרך התקרה שלו ומובילים למצב של התנפחות הטיח וקילוף הצבע, כמו שקורה בבתים רבים בישראל, אפשרות ההתמודדות עם המצב היא בדרך כלל החלפת הריצוף ותיקון תקרת השכן. אבל יש אפשרות אחרת, והיא מניעת הסיכונים עם היא איטום מרפסת לפני ריצוף. למעשה, ברגע שמראש מבצעים אטימה של המרפסת כמו שצריך, בוחרים קבלן איטום מקצועי, יסודי שיודע מה הוא עושה, החיים שלכם הולכים לגמרי להיות שקטים, שלווים ונוחים יותר. מים שחודרים פנימה אל תוך המבנה ולא משנה אם מדובר בדירה שכורה, בית בו השקעתם מיליונים או עסק קטן יכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים. לכן, אחד הדברים הכי חשובים הן באופן כללי והן באופן ספציפי לפני עונת החורף, הוא לוודא שכל המבנה אטום כמו שצריך החל מהגג, דרך המרפסת ועד הקירות החיצוניים. שימוש בידע מקיף בתחום, חומרים איכותיים ועמידים יסייעו למנוע חדירה של מים מבחוץ לאורך כל ימות השנה, לא משנה כמה מזג אוויר יהיה בחוץ סוער. 

כדי להימנע מסיכונים ועלויות גבוהות, חשוב להקפיד על איטום מרפסת לפני ריצוף

איטום מרפסת לפני ריצוף כרוך בליטוש הרצפה הקיימת להסרת אבנית ולכלוך באמצעות משאבה, מריחה באמצעות מברשת על הלוחות מסביב ומעט מעל, שפיכת החומר לקצה הרחוק של המרפסת ופיזור באופן שווה באמצעות גליל בעובי 0.5 מילימטרים, על כל הריצוף. מדובר בתהליך שחייב להתבצע בצורה מדוייק ויסודית. יש להקפיד היטב על כל הנושא של ייבוש החומרים וביצוע העבודה בזמן. 

חומר האיטום חודר לכל הסדקים, כולל לחיבורים פתוחים, ואוטם אותם בשכבת איטום אחידה שמונעת חדירת מים לרצפה דרכו. על כל עשרה מטרים רבועים של שטח מרפסת מרוצפת, יש לבצע איטום בכמות של כמה ליטרים.

כמה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בכל מה שקשור לאיטום מרפסות

אם לחיבורי הרצפה יש חלל פתוח גלוי, יש לאטום תחילה חלל זה בסוף תהליך הליטוש והשאיבה לפני שמתחילים ליישם חומר איטום מרפסת לפני ריצוף. אם הרצפה בהירה, מומלץ להשתמש בחומר מיוחד שמתאים לכך ולשלב באופן אידיאלי עם חומר האיטום לרצפה. איטום מרפסות שונהלגמרי מאיטום חללים אחרים כמו המרתף או ביצוע איטום של הגג וזה משום שיש לנו פוטנציאל גבוה מאוד לחדירת מי גשמים. 

ניתן לקדוח חור קטן בחלקו העליון, לסחוט מעט חומר ולהשתמש באצבע על מנת למלא את החלל, ללחוץ על החומר ולמרוח ליצירת רצועה דקה, חלקה ויפה. לאחר כשעתיים עד ארבע שעות ניתן למרוח את כל המרפסת, כולל איטום מרפסת לפני ריצוף עם חומר שקוף, על פוליפלקס שפכטל.

עלויות איטום מרפסת לפני ריצוף

איטום מרפסת לפני ריצוף היא אפשרות פשוטה יחסית וזולה, כמובן, משמעותית בהשוואה להחלפת הריצוף. העלות לאיטום המרפסת נעה בין 80-130 ₪ למטר מרובע, בהתאם לחומר האיטום בו משתמש קבלן איטום, כמו רובה אקרילית או רובה אפוקסית. 

העלות לאיטום עם רובה אקרילית נעה בין 80-100 ₪ למטר מרובע, והעלות לאיטום עם רובה אפוקסית נע בממוצע בין 100-130 ₪ למטר מרובע, הביצוע מסתיים באותו היום, וכעבור יממה עד יומיים אפשר כבר ללכת על המרפסת. 

כמה מסקנות לסיום

ציפוי האיטום מבריק ואיכותי ומומלץ להשאירו כך. לבעלי בתים שהברק מפריע להם ומעוניינים להפוך אותו למאט, ניתן להצמיד אבקת מאט, אותה יש למרוח על איטום מרפסת לפני ריצוף מיד לאחר יממה ולא יותר, ולנגב עם מטלית ולהוסיף לציפוי. הציפוי יהפוך לדהוי. יש להסיר אבקה עודפת, מבלי לשטוף במים.

היתרונות בתהליך איטום מרפסת לפני ריצוף הן שאין כמעט לכלוך, מעט אפר שנוצר במהלך העבודה נשאב מיד פנימה, ובסוף השאיבה החומר כבר מיושם. ניתן לבצע איטום מרפסת לפני ריצוף גם על מרפסות ענקיות ביום אחד, והתוצאה היא מרפסת עמידה למים.

טיפים חשובים בנושא איטום מרפסות: 

  • אל תתפשרו על איכות החומרים ובקשו מקבלן האיטום אותו אתם בוחרים אחריות מלאה על התהליך כולו. 
  • לפני שמרצפים את המרפסות חשוב לדאוג לאיטום ולא אחרי זה. איטום מלכתחילה יסייע למנוע הרבה מאוד כאבי ראש. 
  • בחרו קבלן איטום מורשה הפועל לפי כל הדגשים, החוקים וההוראות של מכון התקנים. 
  • התהליך כולל כמה שלבים חשובים ביניהם ניקיון יסודי של המרפסת, מריחת שכבת חומרים מקשרים מסוג פריימר, מריחה של זפת חמה והלחמה של יריעות ביטומניות. לאחר מכן מבצעים את הריצוף והרובה.
  • בזמן האיטום עצמו חשוב להקפיד ולוודא שיש נקז כפול. למוצר זה יתרון משמעותי משום שהמים בעצם יוצאים דרכו עוברים מעל הריצוף ולא נכנסים פנימה. כך בעצם, במידה ומים חודרים לא נשאר מצב של רטיבות ואז אין צורך לבצע ייבוש של הרצפות. 

כדאי לבחור קבלן איטום המתמחה בביצוע איטום מרפסות דרך המלצות, אנשים שאתם מכירים או להיעזר ברשת האינטרנט. 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!