למה חשוב לבצע איטום מרתף

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מרתף

איטום מרתףהאיטום מונע נזקים עתידיים

איטום מרתף הוא דרך הכרחית וחסכונית להגן על המרתף שלך ולמנוע נזקים עתידיים. אלה רק חלק מהסיבות הרבות מדוע כדאי לשקול לבצע איטום במרתף:

מונע חדירת מים למרתף שלך. מגן מפני עובש. מוודא שהבסיס יציב ואינו שוקע עוד יותר כתוצאה מהצטברות מים. חסכו בתיקונים יקרים כתוצאה מהצפות או דליפות בעתיד.

אז למה לבצע איטום מרתף?

איטום מרתף הוא תהליך של שיפור אטימות המים במרתף. בדרך כלל זה נעשה כדי למנוע הצפה ונזקי רטיבות, או כדי למנוע רטיבות שעלולה להוביל לעובש וטחב.

תהליך זה כולל תיקון סדקים בקירות וברצפה, מניעת כניסת מים למרתף באמצעות קרום עמיד למים, סתימת נקזים שיכולים להכניס מים, התקנת משאבות אדים או אריחי ניקוז וסיום עם שכבת צבע חדשה.

איטום מרתף הוא תהליך שלרוב מוזנח על ידי בעלי בתים מכיוון שלא קל לראות את הצורך בכך. עם זאת, הזנחה זו עלולה להזיק לטווח הארוך. מטרת סעיף זה תהיה לדון כיצד יכול להיות מסוכן לבעלי בתים להזניח את איטום המרתף ומדוע הם צריכים להשקיע בו.

איטום מרתף הוא הכרחי מכיוון שכאשר מים דולפים לביתך כל חלקי הבית מושפעים; כולל החפצים ויסודות הבית שלך. נזקי מים אלה עלולים להוביל לתיקונים יקרים בהמשך כאשר הבעיה תהפוך חמורה עוד יותר.

לחות במרתף גורמת לנזק

האיטום הוא תהליך בו מטפלים בקירות יסוד וקווי יסוד בעזרת חומרים כימיים וחומרי איטום עמידים בפני מים. זהו חלק בלתי נפרד מתהליך הגמר במרתף ויש לעשות זאת לפני כל ריצוף או בניית קיר גבס.

פנה אל אנשי מקצוע המבצעים שירותים אלה מכיוון שהם יודעים שתנאים לחים במרתף שלך יכולים להוביל לצמיחת עובש, נזק מבני ואפילו הצפה. אז אם אתה רוצה להציל את ביתך מפני הרס, התקשר אליהם עוד היום!

איטום מרתף הוא אסטרטגיה זולה להגנה על המרתף שלך מפני נזקי מים פוטנציאליים. נזקי מים בבית יכולים להיות יקרים, שלא לדבר על היציבות המבנית של הבית שלכם. 

זה אולי נראה כמו הרבה עבודה אבל זה ימנע בעיות גדולות בעתיד. המים באדמה שבחוץ מחלחלים דרך סדקים וחורים בבסיס הבית, בקירות או ברצפת המרתף של הבית וגורמים לעובש או לטחב לצמוח. אם לא תטפל בבעיה מספיק מהר, היא עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות עבורך ועבור משפחתך.

איטום מרתף מתבצע תהליך של מניעת כניסת מים לאזור הנמצא מתחת לפני הקרקע. היא עושה זאת על ידי חסימה פיזית של כניסת מים, או על ידי שליטה על זרימת המים בדרך כלשהי.

ישנן שיטות רבות לביצוע האיטום.

האיטום הוא תהליך של מניעת זליגת מים למרתף שלך. ישנן אפשרויות רבות לאיטום במרתף, כגון התקנת משאבת אדים או שימוש בתעלת ניקוז.

התקנת משאבת אדים: משאבה ייעודית מותקנת באזור הנמוך ביותר של הבית והיא שואבת את כל המים שאינם ניתנים להסטה בעזרת ניקוז רצפות ומרזבים. היא פועלת על חשמל ויש לכבות אותה כאשר איננה בשימוש כדי להימנע מנזק.

ניקוז תעלות: ניקוז תעלות מותקן מתחת לבסיס הבית שלך, ליד המקום בו הוא נפגש עם הקרקע או עם מערכת צינורות תת קרקעיים. ניקוז התעלות מסיט את כל המים הרחק מהבית שלך ומגן עליו מפני חלחול ודליפה. אין לו כמעט מגבלות על צריכת החשמל והיכולות, כלומר ניתן להשתמש בו במקומות המרוחקים ביותר כשהוא עדיין מופעל.

איטום מרתף הוא שלב קריטי בכל שיפוץ מרתף. ניתן לעשות זאת על ידי התקנת ניקוז היקפי, התקנת ניקוז צרפתי, התקנת אריחים אוטמים או התקנת משאבת גינה.

ניקוז צרפתי הם צינורות המונחים על הקרקע מתחת לאדמה שלך. הם צריכים להיות מותקנים במקום הטוב ביותר לאיסוף מים מהשטח ולנתב אותם מיסודות ביתך כך שלא יחלחל לתוכו.

משאבת קיבול היא מכשיר מכני המסוגל לשאוב את כל המים שהצטברו בתוך הבית או מחוצה לו כדי למנוע הצפה.

שני סוגים של איטום מרתף

האיטום הוא תהליך שצריך להסתיים לפני שיפוץ בבסיס הבית למניעת כשל בבסיס או נזקי מים.

ישנם שני סוגים עיקריים של איטום מרתף: ניקוז היקפי ומשאבת מים. מערכת הניקוז ההיקפית היא קיר קבוע אשר אוסף מים מבחוץ למרתף ומנקז אותם מהבית. מערכת משאבת הקיר מנקזת מים מתוך המרתף דרך חור ברצפה, לרוב דרך צינור שניתן להניח מתחת לכיור.

לשתי המערכות יתרונות וחסרונות, אך זה מאוד תלוי במצבך ובמה שאתה מחפש מבחינת תחזוקה מול נוחות.

המרתף הוא האזור הפגיע ביותר בבית. זה יכול להיות רגיש לכל מיני בעיות ולרוב יכול לגרום לנזק משמעותי אם אינו אטום במלואו.

ישנם סוגים שונים של שיטות איטום שתוכל לבצע במרתף שלך. חשוב להקדיש את הזמן למצוא את הפתרון המושלם לצרכים והתקציב הספציפיים שלך.

הקפד להשוות מחירים ולברר אילו חברות מציעות הנחות או ייעוץ חינם, מכיוון שזה יעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר לפני שתמשיך בעבודה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!