איטום מבנים: הגנה על המעטפת החיצונית של הבניין

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מבנים

איטום מבניםאיטום מבנים: הגנה על המעטפת החיצונית של הבניין

הגנה על מבנים כוללת שליטה בארבעה היבטים, לפי סדר החשיבות:

  1. מים
  2. אוויר
  3. אדים
  4. תרמי

חוקי הבנייה מכתיבים בקרות שקבלני בניין נדרשים להקפיד עליהן, וקבלן בניין מומחה מכיר את החשיבות של איטום מבנים. קבלן בניין ושיפוצים מבצע שירותי איטום בהתאמה אישית ומתמחה בעבודות אמנות מונעות אדריכלות. הוא משתמש בצוות נגרות ובמחקר מדעי הבניה העדכניים ביותר לבניית מבנים יעילים, בריאים ועמידים. המטרה היא לבנות מבנה איכותי, חזק, עמיד בכל פגעי מזק האוויר כדי שיהיה צורך בכמה שפחות תהליכי ופעולות תחזוקה בשוטף. מבנה כזה שומר על חוזקו לאורך זמן וגם על הערך הכספי שלו ויותר מזה, מעניק לדיירים בו איכות חיים ושקט נפשי למשך שנים רבות. במאמר הבא נציג בפניכם את כל מה שצריך לדעת על איטום מבנים. 

החשיבות של איטום מבנים

איטום איכותי, יעיל ומקצועי מסייע להפחית ואף למנוע בעשרות אחוזים את הסיכוי לחדירה של מי גשמים פנימה אל תוך המבנה. איטום מבנים כולל בתוכו איטום של הגג, איטום של החלונות והדלתות, איטום של הקירות הפנימיים והחיצוניים, איטום של המרפסת, של המרתף ובקיצור איטום כל אזור או מקום המועד לפורענות שדרכו יכולים לחדור מים באופן כזה או אחר. 

איטום מעטפת הבניין היא אחת ההשקעות היעילות ביותר, שמגיעה עם התשואה הגבוהה ביותר, כאשר מתכננים ביצועים נטו-אפסיים. הכול מסתכם בשיטות איטום מקצועיות. השורות הבאות יציגו בפניכם את מה שצריך לדעת על איטום מבנים, כולל למה התהליך חשוב, והשפעת איטום אוויר על ניהול הלחות.

מה זה איטום מבנים ולמה הוא חשוב?

במבנה טיפוסי יש שפע בעיות אפשריות. המבנה כולל חיבורים חיצוניים שעלולים לדלוף אוויר, להגדיל את חשבונות החשמל של הקירור והחימום, תוך אפשרות לחדירת לחות, טיפות גשם ורעש שאינו רצוי שחודר פנימה. הפתרון הוא איטום מבנים.

וזה לא הכול. תקנות הבנייה הופכות תהליכי איטום אוויר לעדיפות מבחינת אנשי מקצוע בתחום הבניין, ואכן, עבור קבלן בניין בישראל, המדיניות השאפתנית היא שכל המבנים החדשים יתוכננו להפעלת אנרגיה נטו עד שנת 2022. לכן קבלן בנין משקיע זמן רב במחשבה על איטום מבנים ובנייה ירוקה.

כשמבנים אטומים היטב, הם מפחיתים רעש מבחוץ; פחות אבק ומזהמים נכנסים לבית; ומערכת החימום והקירור שלכם יעילה בהרבה. לאיטום מקצועי ואיכותי לפי הידע והטכנולוגית של אמצע שנות ה-2000 חשיבות אדירה שתשפיע על איכות המבנה ועל הצורך שלנו לטפל ולתחזק בו לאורך שנים. 

מה לגבי ניהול לחות?

מכיוון שמבנים ישנים אינם אטומים כראוי, כמעט בלתי אפשרי לנהל את הטמפרטורה, לא משנה באילו צעדים בעלי הבניין נוקטים. כשרוב האנשים חושבים על איטום מבנים, הם חושבים בעיקר על ביצוע צעד חיוני למניעת אובדן חום וקירור, אבל איטום אוויר יכול להיות גם אמצעי חשוב למניעת נזקי רטיבות ועובש.

מכיוון שלחות מועברת בעיקר באמצעות זרמי אוויר, שמהווים יותר מ-98% מתנועות אדי המים בבניינים, איטום אוויר של המבנה הוא חיוני. איטום מבנים מפחית את העברת החום, כך שהוא גם ממתן את השפעת הטמפרטורות ברחבי המבנה. 

רטיבות משפיעה על כל המבנה

הסיכון לבעיות רטיבות קיים בכל מקום במבנה, כולל במקלט, בחללים בתוך הקירות והתקרות, או על בסיסי לוחות. רוב דליפות המים במבנים נובעות ממים שזורמים דרך סדקים וחוסר אחידות בקירות המבנה, או מים שמרחיבים סדקים ויוצרים נקבוביות של חומרי בניין, כגון אבני בנייה, בטון או עץ. 

הנקבוביות והסדקים הזעירים האלה עלולים לספוג מים לכל כיוון, אפילו כלפי מעלה. על מנת ליצור מרחב מבנה חסכוני ונוח, יש לבודד את הלחות כמו גם לשלוט בה היטב באמצעות שירות איטום מבנים.

חוקי הבנייה דורשים מחסום אוויר מקיף, מחסומי לחות קרקע ושליטה במים סביב בסיס המבנה כאלמנטים מרכזיים בגישה אטומה לאוויר, במטרה להפוך את המבנה למרחב בריא ונוח יותר.

איך מתבצע תהליך איטום מבנה?

בעיקרון כל תהליך האיטום מתבצע לאחר שמסיימים לבנות את השלד, לפני שמיישמים את החלקים החיצוניים והפנימיים של המבנה. מדובר בתהליך מורכב, ארוך שדורש המון ידע, שימוש באמצעים וטכנולוגיות, חומרי עבודה ופתרונות סופר מתקדמים. בכדי לבצע את תהליך האיטום, חובה להיעזר בקבלן איטום מקצועי שידע להתאים את הפתרונות לפי תנאי מזג האוויר באותו אזור, סוג המבנה, הפעולות שמבצעים בתוכו ונתונים נוספים. המחיר של איטום המבנה משתנה ותלוי בגודל שלו, ברמת האיטום שבוחרים ובמשתנים רבים נוספים. בדרך כלל נהוג לתמחר בנפרד איטום גגות, איטום מרתפים, איטום קירות חיצונייום וכדומה. להלן מחירון איטום מבנים. 

מחירון איטום מבנים 

  • מחיר איטום גג בחומרי איטום אקריליים ינוע בין 27-58 ש”ח למ”ר. 
  • מחיר איטום גג בחומרים פולימריים בגודל של עד 50 מ”ר יעלה בין 40-120 ש”ח למ”ר.
  • מחיר איטום גג בחומרים פולימריים בגודל של מעל 50 מ”ר יעלה בין 35-65 למ”ר.
  • איטום גג באמצעות יריעות ביטומניות יעלה בין 55-120 ש”ח למ”ר בהתאם לגודל הגג. 

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!