איטום גג אסבסט

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום גג אסבסט

איטום גג אסבסטאיטום גג אסבסט

גג אסבסט נפוץ בקרב מבנים ישנים, בתי עסק, חקלאים, רפתנים ועוד. עם בואו של החורף על כל אדם אשר מחזיק בחומר זה לעבור איטום גג אסבסט מקצועי. יש שלבים מדויקים לביצוע איטום גג אסבסט כראוי. מדובר על חומר אשר דורש תחזוקה מקצועית ולכן אסור לכם להתפשר על בעל המקצוע אשר ילווה אתכם.

 

איטום גג אסבסט – השלב הראשון

השלב הראשון שיש לבצע לפני שבכלל מתחילים לגעת באיטום הוא לבדוק את תקינות הגג. מכיוון שמדובר על מוצרים ישנים יחסית צריך לבדוק את התקינות של הגג, מה קורה כאשר מפעילים עליו משקל. אם יש חשש כי הגג עלול להתפרק יש לפרק אותו ולהתקין מחדש על פי הוראות משרד הבריאות. במקרה בו הגג אינו מהווה סכנה לקריסה יש לבצע סריקה נרחבת על שטח הגג ולבדוק האם יש שברים או סדקים מסוכנים בגג, כל מה שמוביל לסימני התפוררות.

ברגע בו הגג נמצא תקין מכל הבחינות על קבלן האיטום להרטיב את כל הגג, אין לעבוד על גג יבש על פי החוק. הסיבה לכך היא שחלקיקי אבק של האסבסט מסוכנים ולא בריאים לנשימה. לאחר ההרטבה יש לבדוק את הברגים וכל החלקים אשר החלידו, לשם כך נמרח פריימר לאורך כל שטח הגג. ברגע בו מרחנו שכבת איטום ראשונה צריך למרוח עוד שכבה. צריך לפחות 2 שכבות איטום אשר יכולות להיות מיושמות או על ידי התזה או על ידי מריחה. 

מהן שיטות האיטום השונות?

איטום יכול להתבצע במגוון שיטות ובאמצעות מוצרים שונים. המוצר הראשון והותיק ביותר הוא זפת. שימוש בזפת הינו שימוש עתיק וזול יחסית, עם זאת אינו אפקטיבי כמו השיטות השונות והחדשות שיש בשוק. השיטה הבאה היא באמצעות יריעות ביטומניות, מדובר על שיטה יקרה מאוד, אך גם עמידה לאורך זמן ממושך. על מנת שיוכל הקבלן לבצע את שיטה זו עליו להיות בעל ניסיון ומומחיות ביריעות ביטומניות. בכללי, יש עוד סוגי יריעות אשר מתאימות לביצוע איטום גג אסבסט. לשיטות אלה יש את היתרון שלהן שהשיטה מחזיקה לאורך זמן ממושך, עם זאת היא יקרה ודורשת מקצועיות. כמו כן, השיטה לא מתאימה לכל גג.

כאשר מדובר על גג אסבסט יש צורך באיטום מיוחד. האיטום אינו נועד להגן עליכם מפני רטיבות בלבד, אלא גם מפני החומרים שיש בגג. המטרה שלכם באיטום הוא לדאוג לכך שהגשם לא יגלוש לפנים העסק או המבנה, אלא גם למנוע פיזור סיבים באוויר. לכן, כאשר אתם בוחרים איש מקצוע עליכם לבחור בעל מקצוע עם התמחות של איטום גג אסבסט. עליו להחזיק ברישיון על פי חוקי משרד הבריאות והכלכלה, כאשר מדובר על עבודה בגובה עליו גם להחזיק באישורים הנדרשים.

 

האם נדרש אישור עבור איטום גג אסבסט?

כאשר מדובר על עבודות איטום גג אסבסט על בעל המקצוע להנפיק את האישור המתאים. כל עבודת איטום של גג אסבסט מחייבת את בעל המקצוע לקבל אישור מהוועדה הטכנית לאבק מזיק, כמו כן, על בעל המקצוע להחזיק ברישיון מתאים. רק לאחר האישור יוכל בעל המקצוע להתחיל בעבודות האיטום. יש למנות מפקח שיהיה נוכח לאורך כל הפעילות ולוודא שאנשים לא מתקרבים לאזור מחשש לפליטת סיבים של אסבסט. יש מקומות בהם כאשר העבודה קטנה היא אינה דורשת אישור. 

המחיר לפי מ"ר

אז כמה זה בעצם עולה לכם? המחיר של איטום גג אסבסט תלוי בסדר גודל הגג שלכם. המחיר הוא לרוב יהיה לפי מ"ר ולא לפי פרויקט, למרות שיש כמה קבלנים אשר יבחרו דווקא בשיטה של פר פרויקט. עליכם לבדוק איזה מחיר הוא הכי משתלם לכם. המחיר לפי מטר ינוע בין 55 ש"ח ועד 110 ש"ח. ככל שהשטח יהיה גדול יותר ככה המחיר למ"ר מצטמצם. 

שימו לב, כאשר אתם רואים מחיר זול מדי בעיניכם זה ישר אמור להדליק לכם נורה אדומה. הסיבה לכך היא שיש הרבה אנשים המעניקים שירותי איטום ללא הכשרה ורישיון. במקרים כאלה יהיה עדיף לכם לשלם מעט יותר ולקבל תוצאה מדויקת שלא פוגעת בכם ולא בסביבה. יש תוכנית מדויקת מאוד גם לפינוי אסבסט וגם לאיטום.

 

בדיקה אחרונה 

השימוש בצבע אקרילי לבד הינו הכרחי לצורך איטום גגות. יש להעניק חשיבות לשלב הצביעה. שימו לב שבעל המקצוע עובד עם חומר אשר מיועד לאסבסט (חומר מבוסס על דבר פלסטי). בדרך זו תוכלו להבטיח שהצבע יחזיק לאורך זמן ממושך, לא תהיה בעיית נזילות גם בימי החורף הקשים. 

בחירה חכמה מובילה לתוצאות ארוכות טווח. כאשר אתם בוחרים בעל מקצוע מוכר ומנוסה אמנם תשלמו יותר, אך התוצאות שתקבלו ישרתו אתכם לטווח הארוך, כמו כן גם תהיה לכם אחריות על העבודה. השוק מאוד פרוץ, אנשים פרטים לוקחים פרויקטים אשר חובת הניסיון הכרחית. כאשר אתם בוחרים בעל מקצוע תדעו לשאול את השאלות הנכונות וככה תבטיחו עבודת איטום ברמה גבוהה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!