איטום גג שטוח 

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום גג שטוח 

איטום גג שטוח איטום גג שטוח 

איטום גגות שטוחים הוא תהליך של מניעת חדירת מים, אדים ונוזלים אחרים לתוך הגג השטוח של הבניין.

בתהליך נעשה שימוש במגוון חומרים, לרבות זפת, אספלט, קצף פוליאוריטן, או קרום גומי.

מאמר זה דן מה לעשות אם הגג השטוח שלך דולף. השאלה הראשונה שיש לשאול היא האם הנזילה היא על קיר פנימי או חיצוני. אם הוא על קיר פנימי, יש חור בכיסוי הגג המאפשר כניסת מים.

אם הוא על קיר חיצוני, אז יש חור במרזב הגג ויש לטפל בבעיה על ידי איש תיקוני גג מקצועי.

המאמר דן כיצד להתקין ולתחזק את הגג השטוח כראוי וכיצד לתקן נזילות על מנת שלא יקרו שוב בעתיד.

מהי מערכת איטום לגג שטוח?

מערכת איטום לגג שטוח היא כיסוי קבוע ומגן לגג הבית כך שהוא יישאר יבש ולא ידלוף. ניתן ליישם אותו על גגות העשויים ממשטח זפת בנוי, מתכת או רעפים מעץ.

מערכת איטום לגג שטוח כוללת בדרך כלל שכבה תחתונה (כגון נייר לבד), נייר לבד מרופד אספלט (המספק הגנה נוספת), משחת אספלט (האוטמת את המפרקים בין היריעות) וגרגירים למילוי חללים בתת – השכבה. יתרון אחד של סוג זה של גגות הוא בכך שהוא אינו תופס הרבה מקום בתוך הבית.

מחיר איטום לגג שטוח

מחיר איטום הגג השטוח תלוי בגודל הגג, סוג החומר המשמש להתקנתו, וגובהו.

לעתים קרובות תקבלו מחירים נוחים לאיטום גגות שטוחים מכיוון שהם נוחים יותר להתקנה מאשר סוגי איטום אחרים. התקנת איטום לגג שטוח תעלה פחות מאשר גג עם שיפוע תלול או עיצוב אחר. ברזנט או לבד פשוט הוא כל מה שנדרש להתקנה. זה גם קל יותר לאטום ולעמוד על הגג כי אין זוויות.

ישנם שני סוגים עיקריים של איטומי גגות שטוחים:

– קרום ביטומן: התקנת קרום ביטומן תעלה 15 ש”ח עד 50 ש”ח לכל מטר מרובע בגג המותקן.

– מערכת איטום בנייה: העלות הממוצעת להתקנת חומר נגד הצטברות היא 8 ₪ ועד 20 ₪ למטר רבוע מותקן.

איטום גגות שטוחים הוא שירות שפעמים רבות מתעלמים מהצורך בו בעלי ומנהלי הבניין. הטעות הנפוצה ביותר שעושים בעלי ומנהלי בניינים היא שהם דוחים בדיקות ותחזוקת איטום גגות. זה יכול להוביל לתוצאות חמורות, כולל נזילות, עובש ובעיקר מגדיל מאוד את הסיכון לנזקי מים.

המחיר לאיטום גגות שטוחים ישתנה בהתאם לגודל הנכס, מספר הנזילות, סוג החומר, תהליך ההתקנה ועוד. לדוגמא, דליפה קטנה בקיר חיצוני עם שכבת תחתית לבד תעלה מספר שקלים בודד למ"ר עבור תיקונים ואילו דליפה גדולה בקיר חיצוני עם קרום בנוי עולה כמה עשרות שקלים למ"ר לתיקונים.

איטום גגות שטוחים הוא זול יותר וקלה יותר לביצוע ביחס לסוגי גגות אחרים. גגות שטוחים נמצאים לעתים קרובות במבני תעשייה או מחסנים. הם מציעים הגנה ברמה גבוהה מפני גשם ושלג מכיוון שאין להם מרזבים תלויים.

במקרה של גג שטוח, סביר יותר שיישארו מים על פני השטח בניגוד זרימה מלמעלה, כפי שהם מתנקזים בקירוי עם גג משופע.

גגות שטוחים חשופים מאוד לנזקי מים, מה שעלול להוביל לתיקונים יקרים. ישנן דרכים רבות לבצע איטום גגות שטוחים כמו הוספת שכבת נייר זפת או התקנת מגן קרח ומים. למעשה הדרך היעילה ביותר היא באמצעות מערכת מגן קרח ומים.

לפני התקנת מחסום מסוג זה, וודא שהגג נקי ויבש. הוא צריך להיות נקי מכל פסולת כמו מסמרים, מוך או עלים שעלולים ליצור חורים בגג.

הגנת הבית מפני נזקי מים

איטום גג שטוח הוא תהליך של הגנת הבניין או הבית מפני נזקי מים כגון דליפות מים ורטיבות. זה נעשה בעיקר על ידי התקנת שכבת הגנה מפני דליפות או מריחת ציפוי עמיד למים.

תהליך זה יכול להיעשות בעזרת מומחה שיבצע את החישובים הנדרשים כדי לקבוע את כמות חומר הקירוי הדרוש לגג שלך. שנית, הוא גם יספק לך הוראות כיצד להתקין אותו. עם זאת, אם אינכם מעוניינים להזמין מומחה, תוכלו לבחור ברכישת ערכה לגגות שטוחים שתגיע עם כל החומרים הדרושים הנדרשים לצורכי איטום.

בעבר, איטום לגגות שטוחים נעשה באמצעות חומר איטום נוזלי או חומר איטום בצורת קצף. אך עם התקדמות הטכנולוגיה, כיום ישנן שתי דרכים טובות יותר לעשות זאת.

1) הזרקו קרום עמיד בפני מזג אוויר מסביב לקצוות לוח הגג על מנת להבטיח שמי גשמים לא יכולים לדלוף פנימה.

2) להניח שכבה של שטיח גומי על גבי לוח הגג ולהבריג תבנית רשת.

יש לאטום גגות שטוחים על מנת להגן עליהם מפני המפגעים הטבעיים.

ישנן דרכים רבות כיצד לבצע איטום גגות שטוחים, אולם לפני קבלת החלטה, חשוב לקחת בחשבון כמה גורמים. גורמים כגון סוג החומר המשמש להגנה שכבר הותקן בעבר על הגג ואם יש צורך במערכת ניקוז נוספת.

איטום גג שטוח – מה הכי טוב?

הגג שלכם דולף? בעיות איטום נפוצות במבנים ישנים ומופיעות לעתים גם במבנים חדשים. אם לא בוצעה אצלכם בבית עבודת איטום מקצועית יופיעו נזילות בכל סוגי הגגות. הבשורה הטובה היא שיש פתרון. אפשר וצריך לאטום היטב כל גג ולמנוע מצב בו גשמים גורמים נזק למבנה ולרכוש. תגובה מהירה הכרחית לצמצום היקף הנזק. אל תתעלמו מסימני רטיבות ואל תדחו שוב ושוב למחר את הטיפול בבעיה. בעיות איטום לא נעלמות מעצמן אלא רק מחריפות. צרו קשר עוד היום עם חברת איטום מקצועית ותאמו פגישת ייעוץ. 

מה ההבדל בין איטום גג חדש לבין איטום גג ישן?

גגות ישנים נוטים לפתח יותר סדקים ונזילות בהשוואה לגגות חדשים. ההבדל בין איטום גג שטוח ישן לבין איטום גג זהה בעודו חדש נובע ממורכבות העבודה. כאשר אנו מגיעים לאטום מחדש גג ישן יהיה צורך בניקוי יסודי, הסרת שאריות של חומרי ניקוי קיימים והרמת דודי שמש. איטום של גג במבנה חדש שטרם הותקנו עליו דודי שמש יהיה מהיר ופשוט יותר. חשוב לציין שקיימים מקרים בהם התנאים בשטח בגג ישן אינם מאפשרים בחירה בכל שיטת איטום. כדאי להתייעץ עם חברת איטום מקצועית ולבצע בהתאם לצורך גם שיפוץ למבנה ולהתקין שיפועים. הקפידו לציין את גיל המבנה בכל הזמנת איטום גג בכדי לאפשר לצוות להיערך בהתאם. 

כמה עולה איטום גג שטוח?

תמחור איטום של גג מכל סוג מתחיל בקביעת שיטת האיטום וכמות החומר הדרושה. איטום גג שטוח עם זפת חמה נחשב לאופציה הזולה ביותר. איטום עם יריעות ביטומניות מתומחר לפי מ"ר כאשר העלות של חומר הגלם מושפעת מהעובי שי היריעות. ככל שהיריעות יותר עבות ועמידות המחיר עולה בהתאם. איטום נקודתי יעלה 500 עד 1,000 שקלים עם תוספת תשלום בעבור חיזוק וחידוש לחומר האיטום בגג כולו. השקעה באיטום מקצועי ויעיל תבוא לידי ביטוי ב-10 שנים של שקט מנזילות. 

מה עושים כאשר יש שיפוע בגג?

שיפוע נדרש בכל גג מבנה לטובת ניקוז מים. אם אין לכם שיפוע בגג המבנה יהיה עליכם להתקין שיפוע או להקפיד לחדש את איטום הגג לעיתים תכופות יותר. השיפוע מוודא ניקוז מהיר של מי גשם ומונע מצב של מים עומדים על גג המבנה. איטום גג שטוח ללא שיפוע יכלול התקנת שיפוע באמצעות חומר קל מבטון ועמיד. הצוות המקצועי מתקין על הגג גם את החומר שיוצר את השיפוע וגם חומרי איטום. שימו לב, בגגות רעפים, עץ, אסבסט או ברזל קשה יותר להתקין שיפוע. 

איך אוטמים גג שטוח עשוי בטון חשוף?

אם גג המבנה שלכם עשוי בטון חשוף איטום באמצעות זפת קרה או מריחת חומרי איטום אינה מתאפשרת. איטום גג שטוח עשוי בטון חשוף דורש שימוש ביריעות ביטומניות. האיטום עם היריעות יקר יותר בהשוואה לחומרי האיטום הפשוטים אך הוא גם עמיד יותר. יריעות ביטומניות מהוות שכבת מגן הרמטית שאוטמת את הגג לחלוטין. נציין שבמידה ומותקנים על הגג שלכם דודי שמש, איטום עם יריעות ביטומניות ידרוש את הרמתם לטובת הנחת היריעות מתחת. 

כיצד נבצע בידוד תרמי לגג מבנה עשוי בטון שטוח?

בידוד תרמי דרוש בכל מבנה להגנה מפני החום. לרוב, נהוג לבודד מבנים מחום באמצעות סיוד ולהלבנה של הגג. שכבת הבידוד מונעת כניסת חום רב דרך התקרה ומשפרת את איכות החיים בעבור דיירי הקומה העליונה. פרט לסיוד קיימות שיטות נוספות ליצירת שכבת בידוד, יועץ מטעם חברת האיטום יבחן את התנאים בשטח ויציג בפניכם בהתאם את אפשרויות הפעולה (כולל עלויות). 

מדוע זה כל כך חשוב לבצע איטום לגג?

גג המבנה מתמודד עם טמפרטורות גבוהות ונמוכות, שרב, לחות, גשמים, רוחות, ברד ושלג. על מנת לשמור על הבית יבש וחמים בכל חודשי השנה עלינו לתחזק את הגג ולוודא שהוא אטום ומבודד. איטום מקצועי לגג ימנע חדירת מי גשם, נזילות והתפתחות של עובש. מים שמחלחלים אל תוך המבנה מעודדים התפתחות של פטריות עובש. עלינו למנוע כל חדירה של מים אל תוך המבנה או אל הקירות. מיד כאשר מזהים סימני רטיבות יש לפעול לאיתור הבעיה ואיטום מחדש. 

ניקוי הגג לפני איטום גג שטוח – מי אחראי לעשות זאת?

השלב הראשון בכל עבודת איטום יהיה ניקוי של הגג מלכלוך, אבק וחפצים. לרוב, חברת האיטום מבצעת את הניקוי באמצעות מכונת שטיפה בלחץ. חשוב להסיר היטב כל לכלוך, כתם עובש או חפצים מיותרים שעלולים לפגוע באחידות של שכבת האיטום. השלב הבא יהיה סתימת כל הסדקים, החורים והיציאות עם חומר איטום אפוקסי. כעת כאשר הגג נקי, יבש ומוכן נתקדם אל מריחת חומרי האיטום. על עבודת איטום גג שטוח במבנה ישן לכלול הכנה של המבנה כולל הסרת כתמי חלודה, שימוש בדבק איטום איכותי וכיסוי יסודי של גג המבנה כולו עם חומר איטום. 

איטום מקצועי של גג דורש סבלנות. העבודה המקצועית תבוא לידי ביטוי בשנים רבות של שקט מנזקי רטיבות. אל תמהרו להתפשר על פחות מחברת איטום מקצועית שמשתמשת בחומרים איכותיים ונותנת אחריות מלאה לכל עבודה. 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!