עלות איטום מרתף – מחיר אטרקטיבי בשיטת הכול כלול

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

עלות איטום מרתף

עלות איטום מרתףעלות איטום מרתף

המרתף הוא אחד האזורים הרגישים ביותר בבית להתפתחות של נזילות ונזקי רטיבות. תהיו אתם חכמים יותר ותבינו מראש שלאחר השלמת הבנייה היכולת לתקן או לחזק את איטום המרתף מוגבלת. ההשקעה באיטום יסודי של המרתף היא השקעה נבונה לטווח הארוך. אם קבלתם זה עתה הצעת מחיר מקבלן איטום מהטובים בתחום ואתם לא בטוחים כיצד העבודה תומחרה או בשביל מה צריך להשתמש בכמה סוגים של חומרי איטום – הגעתם למקום הנכון. אנחנו נסביר כאן כיצד מחשבים עלות איטום מרתף ומדוע לא כדאי למהר לבחור באופציה הזולה ביותר.

מה משפיע על המחיר של האיטום?

  1. גודל המרתף
  2. סוג חומר האיטום
  3. מורכבות העבודה

אם המרתף שלכם גדול הגיוני שתשלמו בעבור האיטום סכום גדול יותר מזה שיידרש משכן שיש לו מרתף קטן. הגודל של המרתף קובע את כמות חומרי האיטום ומשך העבודה. רגע לפני שאתם מצטערים על הרגע בו תכננתם מרתף כל כך גדול, כדאי שתדעו שהפער במחיר בין איטום מרתף גדול לבין איטום מרתף קטן זניח. עלות איטום מרתף נקבעת על פי מ"ר וככל שהמרתף יותר גדול כך המחיר למ"ר יורד. ישנם מקרים בהם מחיר של איטום מרתף קטן יהיה כמעט זהה לזה של איטום מרתף גדול. 

עלות איטום מרתף עם חומר איכותי

כיום כאשר אפשר לאטום מרתפים עם כמה סוגים של חומרי איטום, הבחירה בין חומר איטום זול לבין חומר יקר יותר היא שלכם. כדאי לוודא מול קבלן האיטום שיש לחומר שבחרתם תו תקן. לרוב, החומרים היקרים יותר יספקו תוצאות טובות יותר. אם חשוב לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר ללא חריגה מהתקציב הקפידו לוודא שהחומר שבחרתם אכן תואם את התנאים בשטח. באזורים שידועים בכמות גדולה של משקעים לא כדאי למהר להתפשר על פחות מחומר האיטום האיכותי ביותר. 

מה כולל המחיר?

אם קבלתם הצעת מחיר לאיטום מרתף ללא פירוט של כל השירותים הכלולים במחיר פנו מיד אל קבלן השיפוצים ובקשו הבהרה. כאמור, עלות איטום מרתף מחושבת על פי מ"ר. ברוב ההצעות המחיר אינו כולל את הכרת קירות המרתף לקראת האיטום. על מנת לקבל הצעת מחיר סופית חשוב שקבלן האיטום יגיע אל השטח ויבחן בעצמו את התנאים. עבודות איטום מורכבות כרוכות לעתים בתשלום נוסף, ביקור של הקבלן באתר הבנייה יאפשר לכול המעורבים בדבר להיערך בהתאם. 

איטום חיובי ואיטום שלילי – מה זה?

אם הקבלן שלכם זורק באוויר מונחים כמו "איטום שלילי" או "איטום חיובי" ואתם כלל אנכם יודעים על מה הוא מדבר – הגעתם למקום הנכון. המונחים המקצועיים בענף האיטום הרבה יותר פשוטים ממה שחשבתם. איטום חיובי מבצעים מחוץ למרתף באזור שחשוף באופן תמידי למים ולחות. ההמלצה בעבור איטום חיובי היא על יריעות ביטומניות. איטום שלילי מתבצע בתוך שטח המרתף לאחר שעבודת הבנייה כבר הושלמה. חומרי האיטום המומלצים בעבור איטום שלילי הם חומרים צמנטיים. 

מתי צריך איטום חיובי ומתי נבחר בשלילי?

איטום חיובי מותקן בכל מרתף כחלק בלתי נפרד מהליך הבנייה. יש להקפיד להשתמש בחומרים איכותיים ולהתאים את העובי של היריעות הביטומניות לתנאי האקלים באזור. איטום שלילי נדרש כאשר מתגלה כשל בשכבת האיטום החיצונית (האיטום החיובי). תיקון של האיטום החיובי דורש שבירת קירות כך שלרוב נעדיף משיקולים כלכליים ואסתטיים להיעזר בשיטות איטום שלילי. לא ניתן להשוות בין עלות איטום מרתף חיובי לבין עלות של איטום שלילי לאותו המרתף היות ומדובר בשתי עבודות איטום שונות לחלוטין. 

איך מתחילים איטום של מרתף?

לאחר שתבינו בעצמכם את מורכבות העבודה לא תמהרו לחפש הצעות מחיר זולות. על עבודות איטום מכל הסוגים להתבצע על ידי קבלני איטום מהטובים בארץ שמקפידים על עבודה איכותית ומדויקת. איטום הוא לא תחום בו כדאי לעגל פינות או לחסוך על חשבון איכות החומר. השלב הראשון בדרך אל מרתף אטום לחדירת מים הוא קילוף של שכבת הטיט מהקירות לחשיפת שכבת הבטון. כעת נסתת סביב כל הברזלים, החיבורים והפינות חומר איטום. בהתאם לצורך נסיר חלודה מכלונסאות המרתף ונצפה אותם בחומר נוגד חלודה. שלב ההכנה כולל תיקוני בטון לפי צורך ויצירת רולקות בכל 4 פינות החדר. 

כיצד מתבצע איטום שלילי למרתף?

אם אתם מחפשים פתרון מהיר וזול לבעיית רטיבות במרתף – עלות איטום מרתף בשיטה השלילית תתאים לתקציב שלכם. האיטום מתחיל בהספגת כל השטח במים, ימשיך אל מריחת שכבת חומר איטום צמנטי (שכבה של 1.5 מ"מ) ויתקדם אל הנחת רשת אינטרגלס. יש להניח את הרשת בשלב בו חומר האיטום עדיין רטוב. כעת נמתין להתקשות של החומר ונמרח שכבה שנייה של חומר איטום מבלי להרטיב את המשטח. חשוב לכסות היטב את הרשת כולה בחומר איטום. בהתאם לצורך נוסיף גם שכבה שלישית של חומר איטום. עבודת איטום שלילי מתבצעת גם בטכניקה של הזרקת חומר איטום אל שכבת הבטון. ההזרקה נועדה לפתור בעיה של סדקים שגורמים לרטיבות. 

מחירון איטוםמחירון איטום

כל מבנה עובר עבודות איטום, הבעיה היא שלא כל מבנה עובר עבודות איטום מקצועיות. כדי למצוא את בעל המקצוע הטוב ביותר עליכם לערוך סקר נרחב בהתאם למחירים המוצעים בשוק. כדי שתקבלו אומדן לגבי טווח המחירים יצרנו עבורכם מחירון איטום כולל עבור עבודות האיטום הנפוצות ביותר בקרב בתים. 

 

למה אתם בכלל צריכים איטום?

כאשר אתם נמצאים בשלבים האחרונים של הבנייה או לפני סוף השיפוץ כדאי לכם לזכור דבר אחד חשוב, זה הזמן לבצע את עבודות האיטום. הדרך הנוחה ביותר לבצע עבודות איטום היא כאשר המבנה נמצא בשלבי בנייה והתשתיות נגישות. איטום מבטיח לכם שמירה על המבנה וגם על הבריאות שלכם. ברגע שאין איטום או שעבודות האיטום אינן מקצועיות אנו נצפה ונראה רטיבויות חוזרות, נזילות, עובש ופטריות. גורמים אלו לא בריאים עבור האדם, זה יכול להוביל לתגובות אלרגיות ובעיות בנשימה. מלבד לכך, ברגע בו אין טיפול במקור הרטיבות שורש הקיר נפגע וייתכן ותצטרכו לשפץ את הבית פעם נוספת.

לפי מה נקבע מחירון איטום?

מחירון איטום נקבע לפי מספר פרמטרים. הדברים העיקריים אשר ישפיעו על המחיר יהיו החומר המבודד, מיקום האיטום ובעל המקצוע. יש היום סוגים שונים של חומרי איטום, לפניכם הרשימה בהתאם לעלויות:

זפת

זפת היא שיטת האיטום המסורתית ביותר, וגם הכי פחות טובה אם תשאלו את המומחים. המחירון של עבודות זפת יהיו זולים משמעותית ממחירי החומרים האחרים. זפת מתאימה בעיקר לגגות והמחירים יכולים להתחיל החל מ-60 ש"ח למ"ר. 

יריעות ביטומניות

מדובר על יריעה אשר משמשת לאיטום גגות. מדובר על חומר עמיד וחזק, תערובת של פלסטיק וגומי. בדרך כלל שיטת העבודה עם יריעות ביטומניות יהיו על ידי הלחמה לגג. היתרון הגדול של יריעות ביטומניות הוא שהן מאוד נוחות לעבודה ועמידות לטווח הארוך. החיסרון הוא שבשביל שתוכלו ליישם את שיטת איטום זאת עליכם להחזיק בגג ריק יחסית, משמע ללא עומס בדודי שמש, פאנלים סולאריים, מנועי מזגנים וכד'. 

פוליאוריטן

מדובר על חומר המבוסס על פלסטיק אשר יכול לשמש אותנו לעבודות איטום שונות ומגוונות. החומר עצמו מאוד גמיש וניתן להשתמש בו גם בתור נוזל. משתמשים בפוליאוריטן גם לאיטום וגם לשיקום מבנים (חומר מאוד חזק). החומר דביק וניתן ליישם עבודות איטום באמצעות הדבקה או התזה. פוליאוריטן מתאים לגגות או למקומות אשר הגישה אליהם לא נוחה.

 

מחירון איטום לחדרים רטובים

כאשר אנו מדברים על חדרים רטובים אנו לרוב נדבר על חדרי הרחצה שם חובה לבצע עבודות איטום ייחודיות. בגלל שבחדרים רטובים החשיפה למים גבוהה יותר עליכם לדאוג שלא משנה מהו סוג הקיר שיש לכם, עדיין הוא עבר את האיטום המושלם. כמו כן, אתם תרצו לאטום את האמבטיה או המקלחון, את הרצפה ואפילו התקרה. הנה מחירון איטום עבור חדרים רטובים:

המחיר עבור חדר מקלחת בגודל סטנדרטי ינוע בין 1,200 ש"ח עד 2,600 ש"ח.

המחיר עבור איטום מקלחון או אמבטיה ינוע בין 220 ש"ח עד 570 ש"ח.

המחיר עבור איטום רצפות מקלחת יתחיל מ-70 ש"ח למ"ר.

המחיר עבור איטום קירות חדרים רטובים יתחיל מ-130 ש"ח למ"ר

המחיר עבור איטום כיור בחדר רטוב ינוע בין 130 ש"ח עד 200 ש"ח.

המחיר עבור איטום מקלחת לפני ריצוף יתחיל מ-85 ש"ח למ"ר.

המחיר עבור איטום תקרת מקלחת יתחיל מ-80 ש"ח למ"ר.

 

מחירון איטום נזילות

כאשר יש לכם נזילה חוזרת אתם רוצים לוודא ולמצוא את שורש הבעיה. בשביל זה אתם צריכים לאתר את המקום ולאחר מכן לאטום אותו. יש לקבלני איטום את הציוד הנדרש לאיתור הנזילה והרטיבות. לפניכם מחירון איטום נזילות:

 

המחיר אותו תשלמו עבור איטום נזילות בקיר יתחיל מ-190 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור איטום נזילות בהזרקה יתחיל מ-470 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור איטום נזילה בתקרה יתחיל מ-290 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור איטום נזילה ממרזב יתחיל מ-470 ש"ח.

איטום נזילות בגג יתחיל מ-290 ש"ח.

מחירון איטום לגגות

הגג הוא החלק החשוב ביותר שאתם רוצים להקפיד עליו. לשם כך עליכם להכיר את כל העלויות ואפשרויות האיטום שיש. לפניכם המחירון של איטום גגות:

 

המחיר אותו תשלמו עבור איטום גג ביריעות ביטומניות (עד 100 מ"ר) הוא 65 עד 100 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור יריעות ביטומניות (מעל 100 מ"ר) הוא 35 עד 55 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור זיפות גג עד 100 מ"ר ינוע בין 25 עד 70 ש"ח (לא כולל פירוק)

המחיר אותו תשלמו עבור איטום קירות חיצוניים עבור שטח מעל 10 מ"ר יהיה כ-1,400 ש"ח. יש להדגיש כי איטום בסנפלינג הינו יקר יותר.

המחיר אותו תשלמו עבור איטום גגות מרוצפים בפוליאוריטן הוא 75 עד 150 ש"ח.

המחיר אותו תשלמו עבור איטום גג מרוצף במשחה אקרילית הינו 45 עד 80 ש"ח.

איטום בהתזה מחיראיטום בהתזה מחיר – כמה באמת כדאי לשלם?

על טכניקת האיטום להתאים בראש ובראשונה לתנאים בשטח. איטום בהתזה מיועד לרוב לגגות גדולים, קירות חיצוניים ומרתפים. אם השטח אינו חלק ולא ניתן להצמיד אליו היטב יריעות ביטומניות – התזה תהיה פתרון האיטום האולטימטיבי. אם קבלתם הצעת איטום בהתזה מחיר זול או יקר תרצו לוודא תחילה שמדובר בקבלן אמין ומקצועי. על הצעת המחיר לכלול את הכנת השטח, עלות החומרים ובעיקר, להתאים לתנאים בשטח. בקשו את הקבלן להגיע אליכם ולקבוע את המחיר לאחר שבדק את מצב האיטום, דרגת הרטיבות וגודל השטח. לרוב, יש לעבודות איטום בהתזה מחיר זול יותר בהשוואה לעבודות איטום אחרות. 

האם אכן כדאי לי לבחור איטום בהתזה?

קבלן איטום מקצועי ימליץ על איטום בהתזה בהתאם לתנאים בשטח. הוא יבחן את המיקום של הנזילה, הניקוז, חומרי האיטום בהם נעשה שימוש בעבר, גיל המבנה והתקציב. לאחר שקלול של כל הנתונים תתקבל החלטה בדבר חומר האיטום שישיג את התוצאות הטובות ביותר והמחיר של עבודת האיטום כולה. לרוב, איטום בהתזה עולה על הפרק כאשר התנאים בשטח אינם מאפשרים שימוש ביריעות ביטומניות או זפת. ההתזה של חומרי האיטום מהווה פתרון מהיר אך פחות יסודי בהשוואה לשיטות איטום אחרות. הקפידו לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון ספציפי באיטום בהתזה ותבטיחו לעצמכם את התוצאות הטובות ביותר יחד עם אחריות מלאה. 

התזה או יריעות, מה יותר טוב?

אם מדובר באיטום חוזר עלינו להתייחס לחומר האיטום הקודם. ישנם מצבים בהם שימוש קודם בחומר מסוים מגביל את האפשרות להשתמש בעתיד בחומר איטום אחר. כך למשל, אם הגג שלכם עבר איטום עם זפת בעבר, תוכלו לבחור כעת לאטום אותו מחדש עם יריעות ביטומניות או שכבת זפת נוספת. במקרים בהם הגג אינו מרוצף באבנים ישרות או שהוא כולל רעפים – לא ניתן יהיה להשתמש ביריעות ביטומניות ונפנה לקבלת הצעת איטום בהתזה מחיר אטרקטיבי. 

איך נדע שחומר האיטום איכותי?

איטום מקצועי דורש בחירה נכונה של חומר איטום, שימוש בחומר איכותי ועבודה מקצועית מדויקת. על קבלן האיטום לבחור בחומר שתואם את המאפיינים של המבנה ואת חומרי האיטום בהם נעשה שימוש בעבר. בכדי להיות רגועים נוודא שכל החומרים בהם הקבלן משתמש עומדים בתקן של מכון התקנים הישראלי. גם חומרי איטום בהתזה וגם יריעות ביטומניות צריכים להיות בעלי תו תקן.

כיצד מתבצעת התזת חומר האיטום?

התזת חומר איטום תתבצע לרוב באמצעות מכונה שמצליחה לכסות במהרה שטח גדול. את המכונה מפעילים באופן ידני ומכוונים בהתאם למיקום אליו נרצה להתיז את חומר האיטום. עם מכונת התזה ניתן יהיה לאטום את הגג כולו או רק אזור מסוים.

איטום בהתזה מחיר למרתף (השיטה המהירה)

הפתרון הטוב ביותר לאיטום של מרתף קיים הוא התזה. תיקון של שכבת האיטום החיצונית שהותקנה במעמד בניית המרתף ידרוש חפירות, הריסת קירות, הרמת אריחי ריצוף ופינוי של המרתף כולו. איטום בהתזה מציע פתרון זמין, מהיר, יעיל וזול יותר. אל תמהרו להסכים לחשיפה של שכבת האיטום המקורית מבלי לבחון אופציה של איטום בהתזה. קבלן האיטום מחדיר את המכונה אל תוך הקיר ומתיז פנימה כמות מספקת של חומר איטום איכותי. 

איך אוטמים קירות חיצוניים בשיטת ההתזה?

תחילה נזכיר שוב שיש לטכניקת איטום בהתזה מחיר זול יותר מזה של איטום עם יריעות ביטומניות. התזת חומר איטום אינה מחייבת אתכם בחשיפת שכבת הבטון הפנימית במבנה או בפינוי של החדר כולו. קירות חיצוניים נאטמים בהצלחה על ידי קבלני איטום עם מכונות התזה. התוצאה הסופית מדויקת ועמידה. אם יש בקיר סדקים, איטום בהתזה יהיה הפתרון הטוב ביותר. כל עוד תקפידו להשתמש בחומרים איכותיים נזקי הרטיבות והעובש לא יחזרו להטריד אתכם. איטום בהתזה מתאפשר גם בקירות חיצוניים גבוהים באמצעות סנפלינג. 

איטום בהתזה מחיר זול או יקר, מה כדאי לבחור?

עבודות איטום מכל הסוגים מתומחרות לרוב לפי מ"ר. המחיר של חומר האיטום משמעותי גם כן לעלות הסופית. כדאי להתייעץ עם קבלן האיטום ולהחליט בהתאם האם יש צורך בחומר האיטום הטוב ביותר או שניתן להשתמש בחומר זול יותר מבלי לפגוע ברמת האיטום. לפני שאתם מאשרים הצעת מחיר כלשהי כדאי לבדוק באיזה חומר איטום הקבלן מתכנן להשתמש. חפשו מדע אונליין אודות חומר האיטום ותגלו האם הוא נחשב לאיכותי יותר או פחות. 

מה אפשר לאטום בשיטת ההתזה?

  1. קירות חיצוניים
  2. מרתפים
  3. גגות

אם אתם זקוקים לעבודת איטום, אל תמהרו להתפשר על פחות מחברת איטום שיש לה ניסיון והמלצות. על החברה לבסס את עבודתה על שימוש בציוד מודרני וחומרים איכותיים. תבחרו נכון בחברת איטום שמציעה מחירים הוגנים ונותנת אחריות מלאה על כל עבודה. על החברה להיות זמינה להגעה מהירה במקרים דחופים, להקפיד על תודעת שירות גבוהה ולהתנהל בשקיפות מוחלטת. הפקידו את מלאכת האיטום בידיים אמינות, עגנו את הדברים בהסכם עבודה חתום ותתעקשו על בחירה בחומרי איטום איכותיים שיש להם תו תקן.

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!