הדרך הנכונה לביצוע איטום קירות מרטיבות

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

 

איטום קירות מרטיבותאיטום קירות מרטיבות הוא אחד מהפעולות החשובות שיש לבצע בבית. הסיבה לכך נובעת שנזק הרטיבות מכיל בתוכו כמה רעות חולות במקביל: מבחינה אסתטית, הבית נראה פחות טוב עם כתמים, קילופי צבע, נפיחויות ועוד. הרטיבות גם הולכת ומכרסמת במבנה עצמו וביציבות שלו, כשגם הבטון הולך ומתפורר ממנה ובנוסף, הרי שהעובשים והפטריות המופיעים על הקירות גם יכולים להיות מסוכנים עבורנו.

אולם הדבר החשוב ביותר המצריך איטום קירות מרטיבות, נובע מהעובדה שאם לא נבצע איטום במהרה, הרטיבות והפגמים יתפשטו כאש בשדה קוצים והנזק יגדל וכך גם ההוצאה הכספית בגינו בהמשך. ככלל, מומלץ לבצע איטום קירות מרטיבות באביב ובקיץ ולא לחכות לימות הגשמים, שכן התהליך עצמו לצורך יעילותו, דורש ייבוש וסביבה נקיה מלחות.

קירות פנימיים וחיצוניים

כאשר אנו מדברים על איטום קירות מרטיבות אנו מדברים על 2 מיקומים: איטום קירות פנימיים ואיטום קירות חיצוניים. ברוב המקרים, גם כאשר נראה רטיבות על הקיר הפנימי, סביר והמקור שלה הוא פגם בקיר החיצוני, דרכו מגיעים המים  והשפעתם ניכרת על הקיר בפנים. יחד עם זאת, לעיתים, הסיבה לרטיבות נעוצה בנזילה פנימית, לחות ומים הזורמים בחדרים מסוימים, כמו מרתפים וחדרי אמבטיה וכן מגורמים חיצוניים אחרים שאינם קירות, כמו רטיבות המטפסת מן האדמה והמרצפות או יורדת מהגג.

מנגד, קיים גם האיטום בקיר החיצוני. כאן המקור לרוב יהיה ברור יותר והוא ינבע מסדקים או חריצים שנפערו או התרחבו בקיר, עקב פגעי מזג האוויר, בלאי או בניה לא טובה. דרך חריצים וחורים אלו נכנסים מי הגשמים ויוצרים את הרטיבות המחלחלת.

איטום קיר פנימי

ראשית, בכל מקרה, יש לאתר את מקור הרטיבות או הנזילה, אחרת נשים פלסטר אך הבעיה תשוב ותחזור. לאחר מכן יש לדאוג ליבוש אמיתי ומוחלט של האזור הנגוע מרטיבות. לאחר זאת יש לנקות או להסיר את הקיר מהצבע, הטיח וכמובן מהכתמים והעובש ולנקות. או אז, במידת הצורך יש לבצע טיח מחדש או למלא את הסדקים והחורים בשפכטל. מבחינה אסתטית מומלץ ליישר את התיקון ולהחליק אותו וכמובן לצבוע חזרה. ככלל, כדאי שכל החומרים שיעשו בהם שימוש יהיו עמידים כנגד רטיבות ועובש.

 

איטום קיר חיצוני

הדבר החשוב ביותר באיטום קירות מרטיבות כאשר מדובר בקיר חיצוני, הוא ההבנה שיש להתאים את חומר האיטום לסוג החיפוי שעל הקיר. איטום קיר עם ציפוי טיח אינו דומה לאיטום קיר שיש או קיר אבן וכד'.

 

גם כאן יש להסיר את הטיח והחיפוי הרטובים או ההרוסים ולנקות וליבש היטב. במקרים בהם מדובר בחריצים, יש למלא בחומר איטום מתאים ע"י הזרקה או בכל שיטה אחרת. במקרים שהטיפול אינו נקודתי אלא קיים צורך לאטום את הקיר כולו, יש למרוח את חומר האיטום, להמתין כמה שעות ולמרוח שוב ורק בסוף לצבוע. גם כאן, לעיתים יידרש גם טיוח והנחת חיפויי מחדש.

 

מחיר איטום קירות מרטיבות

מחיר איטום של קיר חיצוני מתחיל בממוצע ב- 150 ₪ למ"ר, כאשר מדובר במשהו נקודתי או מצומצם ויכול לעלות בהתאם למצבו של הקיר ולפעילות הנדרשת כדי לאטום אותו כיאות וכן על פי סוג החיפוי החדש הנדרש. כמובן שאם לצורך העבודה בקירות חיצוניים בקומות גבוהות, נדרשים מנוף או סנפלינג, המחיר יצטרך לכלול גם הוצאה זו. מחיר איטם קירות פנים יהיה לרוב זול יותר וינוע סביב כ-85 ₪ למטר.

אנחנו ב'המרכז לצביעת דירות' מתמחים באיטום קירות מרטיבות הן בקירות פנים והן בקירות חוץ. נשמח להציע לכם הצעה אטרקטיבית ואפקטיבית כאחד

 

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!