היתר בניה- מה זה בעצם

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

 

אם שמעתם על היתר בנייה ותהיתם במה בעצם מדובר, חשוב שתדעו שהיתר בנייה הוא בעצם רישיון לבניית מבנה חדש או לצורך עריכת שינוים במבנה קיים. את ההיתר מוציאה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה נמצאת הקרקע. ההיתר כולל מידע מפורט אודות הפעולות שהוא מתיר והתוקף שלו פג לאחר שלוש שנים. לקראת סוף תוקף ההיתר ניתן לחדש את ההיתר. הוצאת היתר בנייה היא תהליך שמעוגן בחוק התכנון והבנייה התשכ"ה- 1965 ובתקנות התכנון והבנייה התשכ"ז- 1967.

מתי יש צורך בהיתר בנייה?

ישנם כמה מקרים שבהם נדרש היתר בנייה: במקרים של בנייה חדשה או בנייה קיימת שמשפיעים על הסביבה החיצונית כגון: תוספת לבנייה או שינוי בקירות החיצוניים של הקיר, שינוי בשימוש העיקרי של הנכס, שינוי פנימי שישנה את השטח של הדירה, יפגע בשלד של הבניין, ברכוש המשותף או בתשתיות, בחריגה משטח המגרש ועוד.

היתר בניה איננו נדרש במקרה שבו שינוי פנימי לא משפיע על שטח הדירה, פוגע בתשתיות או ברכוש המשותף של דיירי הבניין.

כיצד מוציאים היתר בנייה?

בקשה להיתר בנייה חייבת לעמוד בדרישות של החוק. בשל העבודה שנדרש ידע מקצועי עבור כל שלבי הבקשה בכדי להוציא היתר בנייה כדאי מאוד לשכור את השירותים של אנשי מקצוע כגון: אדריכל או עורך דין. השלבים להוצאת ההיתר כוללים:

בקשת מידע על מנת לדעת איזה מגבלות וזכויות קיימות במגרש. את בקשת המידע יש להגיש לוועדה המקצועית לתכנון ובנייה. המידע שיתקבל יכלול מידע רב לרבות נתונים כמו: שטח המגרש או הנכס שעליו, בעלי הזכויות בו, מפות ושרטוטים של הנכס ולא פעם גם פירוט המקרים של זכויות הבנייה.

בשלב הבא יש להכין את הבקשה. הכנת בהקשה דורשת לא מעט תכנון ועבודה לרבות תכנון אדריכלי, אישורים מאנשי מקצוע, אישורים על זכויות בנכס, מפות ושרטוטים וחתימה של כלל בעלי הזכויות הרלוונטיות לבקשה.

בשלב הבא יש להגיש את הבקשה באמצעות טופס שמוגש לרשות המקומית שאליו מצרפים את כלל המסמכים הרלוונטית.

לאחר שהמסמכים מתקבלים יבדקו את הבקשה, ידונו בה בוועדה, מהנדס הוועדה יבדוק את הבקשה לקראת הדיון וימליץ לוועדה האם לקבל אותה, איזה תיקונים נדרשים ואיזה תנאים יש לקבוע בהיתר. לאחר הדיון חברי הוועדה מחליטים מה לעשות עם הבקשה על סמך המידע שהוצג להם על ידי אנשי המקצוע שחברים בה ועל ידי מגיש הבקשה והנציגים שלו.

כמה זמן ייקח לכם להוציא היתר בנייה?

חברת מרובעים היתרי בניה על אף שאחת השאלות הבסיסיות והחשובות ביותר לכל אדם שמעוניין להוציא היתר בנייה היא: כמה זמן ייקח להוציא את ההיתר המדובר, חשוב מאוד שהתשובה לשאלה זאת תלויה במשתנים רבים הן בצד של המבקש והן בצד של המאשר. הדבר תלוי במורכבות של הפרויקט כאשר פרויקטים גדולים ידרשו יותר זמן, במקצועיות של הגשת הבקשה ועוד.

 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!