מתי נעשה בדיקת רטיבות?

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

construction-workers-are-brushing-waterproofing-cement-tile-floors-bathroom_47469-648

לאור מצב התשתיות ומערכות הניקוז בישראל, נזילות ורטיבות הפכו להיות לאחת הבעיות הנפוצות והמזיקות ביותר למבנים של מדינת ישראל. אט אט אך ביסודיות מאיימת מחלחלת הרטיבות אל לשד המבנה ומכרסמת אותו מבפנים, וגם מבחוץ. בין אם כתוצאה ממבנים סגורים ורטובים כמו חדרי אמבטיות, הצפות בגלל כמה ימי גשם אינטנסיביים ומחסור בתשתית ראויה, נזילות בצנרת שלא אותרו בזמן והובילו לנזילה והצפה בעקבות כך, דליפה אצל השכנים והרשימה עוד ארוכה, בכל מקרה, רטיבות היא סכנה אמתית וקיימת שמרחפת מעל הראש של כולנו. זאת הסיבה שבגללה, ממש כמו שאנחנו עושים בדיקות תקיפות לגוף הפיזי שלנו וגם לרכב שאנחנו נוהגים עליו, חשוב לבצע בדיקות תקופתיות גם למבנה ולבית. בדיקת רטיבות היא חלק אינטגרלי מבדיקה תקופתית של הבית.

לפני שיפוץ הבית, אבל לא רק

אם אתם מתכננים לארגן את הבית מחדש, בטח אם מדובר על שיפוץ גדול, אבל גם אם מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד, כדאי בהחלט לנצל את ההזדמנות כדי לבצע בדיקת רטיבות בבית ולאתר נזילות במידה וקיימות. גם כאשר מדובר על נזילה פעוטה וזניחה, לכאורה, חשוב לזכור שבהעדר איטום מוחלט וטיפול מלא של הבעיה הרטיבות תצטבר ואתה הנזקים של הנזילה, כאשר לאורך זמן גם היקף הפרצה שגורמת לנזילה יגדל כתוצאה מהשחיקה שתגדל עם החיכוך התמידי.

שיפוץ בבית מהווה הזדמנות נהדרת משום שהבית עובר שינוי בכל מקרה, וכמות הדברים שיש לעשות בעת שיפוץ של הבית היא במלא גדולה ומורכבת, כך שפעולה בסיסית ויסודית כמו בדיקת רטיבות רק תתרום ליעילות השיפוץ בכללותו.

אם הבית לא עבר שיפוץ בשנים האחרונות ואתם לא מתכננים אחד לשנים הקרובות, כדאי בהחלט לבצע בדיקת רטיבות כדי לוודא שיסודות הבית בטוחים ואתם יכולים להמשיך ליהנות מבית יבש ובטוח גם אם אתם לא מחדשים ומשפצים אותו.

אם מדובר בבית חדש שקיבלתם מהקבלן חשוב מאד לבצע בדיקת לקויות בנייה שנקראת בדק בית, במסגרתה בכל מקרה תתבצע בדיקת רטיבות. במידה ואתם מחליטים לוותר על בדק בית, חשוב להקפיד לבצע בדיקת רטיבות באופן נפרד למרות זאת. במידה והבדיקה מתבצעת במסגרת זמן האחריות שאורכת לרוב כשנה, מטעם הקבלן, עלות התיקון תהיה במסגרת האחריות וכדאי לנצל זאת.

לפני רכישה של בית פרטי או נכס אחר

במידה ומדובר בתהליך בו אתם מתכננים לרכוש נכס קיים, זה יכול להיות בית פרטי, דירה או חנות, מומלץ מאוד להזמין מומחה רטיבות לביצוע איתור רטיבויות ונזילות. המומחה יגיע למקום, יעשה שימוש במכשור מתקדם כמו למשל מצלמה טרמית ויבדוק האם קיים חשד לנזילה קיימת. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לרכוש בית או דירה ותוך מספר שבועות או חודשים לגלות שהקירות מתחילים להתקלף, שמופיע ריח של טחב או עובש. בדיקה כזה יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד עצבים, עוגמת נפש ובעיקר כסף על בדיקות נוספות ותיקונים.

על רטיבות תת רצפתית שמעתם?

אם לא הקבלן או השיפוצניק שלכם לא הקפידו על איטום כמו יסודי ומקצועי בחללים רטובים, אם התפוצץ צינור לא מזמן או שהייתה הצפה בבית, יכול מאוד להיות שגם אחרי שטיפלתם בבעיה, עדין יש מים שכלואים מתחת לריצוף.

טיפול ברטיבות תת רצפתית יכול לסייע להימנע מנזקים משמעותיים לתשתיות הבית ואף להפחית את הסיכוי לבעיות בריאותיות. רטיבות תת רצפתית היא מצב שבו קיימים מים מתחת לרצפות ולרוב הגורם לזה הוא בעיה בצנרת. כשיש פגם ולו הקטן ביותר, נוצרת שלולית מתחת למרצפות ואז המים הללו בעצם לא יכולים להתאדות והם נספגים בטיח, עוברים לאט לאט לקירות שלנו וגורמים אפילו לנזקים לדלתות ומשקופים. התופעה הזו נפוצה בעיקר בבתים ודירות ישנים בהם הצנרת עשויה מברזל, יש בה המון אבנית ואז מה שקורה הוא שלחץ המים גורם לפריצה של הברזל באזורים שונים והתפשטות של המים.

רטיבות תת רצפתית כתוצאה מחימום תת רצפתי

אם יש לכם חימום תת רצפתי הפועל על בסיס צנרת של מים, יכול להיווצר מצב של רטיבות תת רצפתית. גם סדקים בקירות שנמצאים מחוץ לבית עלולים לגרום למים לחדור פנימה. התופעה הזו מאוד נפוצה בבתים ודירות הממוקמים על יד הים משום שהברזל עובר קורוזיה ואז נוצרים סדקים בקורות של הבטון. הצפה היא עוד סיבה שיכולה לגרום לתופעה הזו. הרבה פעמים מה שקורה זה שיש הצפה כתוצאה מפיצוץ של הדוד החשמלי, תקלה במכונת הכביסה או צינור שהתפוצץ.

איך נמנעים מזה?

על ידי תחזוקה נכונה של חללים רטובים בעיקר. איטום במקלחת ובאמבטיה הוא הדבר הכי חשוב במטרה לשמור על תחזוקה תקינה של הבית. הסיבה לכך שרוב התקלות נוצרות בחללים רטובים היא משום שאחרי שלוש עד ארבע שנים האיטום כבר לא מחזיק ואנשים לא מחדשים את הרובה ואת חומרי הסיכה ואז הם כבר לא אפקטיביים והמים חודרים החוצה.

סימנים לרטיבות תת רצפתית

  • לחות או מים מעל אזור הפאנלים
  • שינוי גוון של הרובה שבין המרצפות
  • כתמי מים על הקירות
  • סימנים של התקלפות בין החיבורים שבין הקיר והרצפה
  • משקופים לחים או רטובים

במקרים אלו מומלץ להזמין מומחה לאיתור רטיבות שיעשה שימוש בציוד תרמי כמו חיישני לחות ומצלמה תרמית. השלבים הבאים כוללים תיקון של אינסטלטור או בעל מקצוע אחר ולאחר מכן ייבוש תת רצפתי. היום יש טכנולגויות ואמצעים מאוד מתקדמים כך שאין צורך כמעט לגעת בריצוף וניתן להמשיך לגור בדירה.

איך מייבשים את הרטיבות מתחת לרצפה?

יש שתי שיטות לבצע את הייבוש:

  1. פתיחת חריץ ברובה בכל חדר שקטן מ-15 מ“ר. לאחר מכן מדביקים מן אביזר מודולרי ושואבים את המים בעזרתו.
  2. הזרמת אוויר חם ויצירת ואקום מצד אחד.

תהליך הייבוש נמשך בין 8-18 ימים בהתאם לכמות הרטיבות. ניתן להמשיך לגור בדירה או בבית אם בכל פעם מייבשים חלל אחר. אם ניתן ויש ילדים בבית, מומלץ לפנות את הבית ולייבש אותו בבת אחת. לעתים יש צורך לפרק כמה מרצפות בודדות אבל לרוב אפשר לבחור את המיקום שלהן ולהסתיר אותן עם רהיט. לאחר מכן מחדשים את האזור. במידה ומדובר ברצפת פרקט, לעתים יש צורך לרצף מחדש.

בדיקת רטיבות כמה זה עולה?

המחירים לאיתור רטיבות משתנים ותלויים בגורמים כמו הניסיון והידע של מומחה לאיתור רטיבות, הציוד בו הוא משתמש, גודל החללים, האם הרטיבות היא בקירות פנימיים או חיצוניים או שמא מדובר ברטיבות תת רצפתית וכמובן מורכבות הבעיה. המחירים נעים בין 800-2,000 ש“ח. זכרו כי המחירים של איתור הרטיבות אינם כוללים את התיקון עצמו.

שתפו פוסט זה

אז מה היה לנו בכתבה:

מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שטיחים
בלוג

שפץ את המרחב שלך: מגמות שיפוץ מובילות לשנת 2021

כשזה מגיע לשיפוץ החלל שלך, שטיחים יכולים להשפיע מאוד. לא רק שהם מוסיפים חמימות ונעימות לחדר, אלא גם מגיעים במגוון סגנונות וצבעים שיתאימו לכל אסתטיקה עיצובית. בין אם אתם מחפשים לעדכן חדר בודד או כל הבית שלכם, שטיחים יכולים לעזור להפוך את החלל שלכם לסביבה מזמינה ונוחה יותר.

FLOOR WOOD
בלוג

חשיבות האיטום לליטוש פרקט ללא רבב

ריצוף פרקט הוא בחירה פופולרית עבור בתים ומשרדים בישראל, בזכות העמידות והמשיכה הנצחית שלו. עם זאת, כדי לשמור על יופיו ולהאריך את תוחלת החיים שלו, תחזוקה נכונה חיונית. שלב אחד מכריע בתהליך התחזוקה הוא האיטום, אשר משחק תפקיד משמעותי בהשגת ליטוש פרקט ללא רבב.

בלוג

בחירת חומרי איטום מתאימים

בפרויקטים של בניה ותחזוקה, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי האיטום הנכונים. במיוחד אם רוצים להבטיח עמידות בפני מזג אוויר ושלמות מבנית. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום כיום, לכל חומר איטום יש את היתרונות והחסרונות שלו. כדי לסייע לכם בתהליך קבלת ההחלטות שלכם, נעמיק בסוגים השונים של חומרי איטום והיישומים שעבורם הם מתאימים.

PERGULA
בלוג

איטום פרגולות הגנה על נווה המדבר החיצוני שלך

בכל הנוגע ליצירת נווה מדבר חיצוני יפה, פרגולות הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בישראל. מבנים אלה לא רק מספקים צל ומרחב נוח להירגע, אלא הם גם מוסיפים נופך של אלגנטיות לכל אזור חיצוני. עם זאת, כדי להבטיח שהפרגולה שלכם תישאר במצב בתולי לאורך שנים, חשוב להבין את חשיבות האיטום. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של איטום פרגולות ונספק לכם תהליך שלב אחר שלב להגנה יעילה על נווה המדבר החיצוני שלכם.

קפריסין
בלוג

הבנת מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין: מדריך מקיף

בכל הנוגע לאיטום דירות בקפריסין, ישנם נהלים ומסגרות זמן מסוימים שצריך לפעול לפיהם. בין אם אתה קונה או מוכר, הבנת התהליכים הללו חיונית כדי להבטיח עסקה חלקה. במדריך מקיף זה, נחקור את הגורמים השונים המשפיעים על מסגרת הזמן לאיטום דירות בקפריסין.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!