סדקים בקירות חיצוניים

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Asia worker installing tar foil on the rooftop of building.

סדקים בקירות החיצוניים של המבנה יכולים להיווצר בשל תנועות ותזוזות. התזוזות הללו יכולות להיות תוצאה של תנודות הקרקע והן יכולות להיווצר בשל כשל במבנה. שינוי תרמי הנובע משינויי טמפרטורה בחוץ, מרטיבות או התייבשות של המבנה, יכולים להוביל להופעת הסדקים.

לעתים הופעת הסדקים תהיה תוצאה של תנודות טבעיות, אך לא פעם חוסר מקצועיות בשלבי הבניה המוקדמים ורשלנות המובילה לכשלי בניה, הם הסיבה לכך. לעומת סדקים אשר מופיעים בקירות הפנימיים ושלרוב אינם מהווים סכנה אלא רק מראה לא מחמיא, סדקים בקירות חיצוניים עלולים לפגוע באיכות האיטום של המבנה.

בעיות איטום במבנה

סדקים בקירות החיצוניים של המבנה יכולים לגרום לחדירה של חום, קור ורטיבות. בעוד שעם השניים הראשונים אפשר להסתדר, הרטיבות היא בעיה שיכולה לפגוע בצורה משמעותית במבנה. לחות יכולה לחדור מבעד לקיר ולהוביל למצבים של עיבוי בקיר הפנימי, רטיבות והתפתחות של עובש וטחב. בעיית איטום של המבנה חייבת להיות מטופלת בצורה הנכונה.

בעיות האיטום יכולות לנבוע מאזורים שונים של הבית. הן יכולות להיות תוצאה של חיבור לא מתאים בין הפתחים לבין הקירות, איטום לא נכון של הגג (או התעלמות לחלוטין מפעולת האיטום) והן יכולות לנבוע כתוצאה מהתפתחות הסדקים.

סדקים בקירות חיצוניים ואופן הטיפול בהם

באופן כללי ניתן להגיד כי סדקים אשר מתחילים להופיע בקירות החיצוניים של המבנה עלולים להוות בעיה. השלב הראשוני הוא השלב הטוב ביותר לטיפול כיוון ועוד לפני שיגרם נזק משמעותי יותר לתוך המבנה. עם זאת, יש להבדיל בין הסדקים השונים כיוון שכל אחד יוביל לפתרון שונה.

סדקים בטיח

הסדקים יכולים להיות בשכבת הטיח בלבד ולא לחדור פנימה. מבחינת המראה, הם יהיו דקים ולרוב לא יובילו להתפוררות של הטיח. על אף שהסדקים יכולים להיראות לא מזיקים, הלחות עלולה לחדור מבעדם אל הקיר, מה שעלול לגרום לרטיבות ולכן יש לטפל בהם. את הטיפול ניתן לבצע בעזרת שליכט או צבע גמיש. ניתן לבחור בצבעים שונים ולעצב את הקיר על פי הטעם האישי.

סדקים בבלוק או באיטונג

סדקים אלו יכולים להיות עבים יותר מקודמם או באותו הגודל, אך הם נמצאים בשכבה שתחת הטיח, בבלוקים, באיטונג או בשכבת הבטון. גם כאן ישנה סכנה של מעבר לחות ונוזלים ואלו עלולים לפגוע בקירות בתוך הבית ולהוביל לתופעות לא בריאות כמו התפתחות של עובש ואחרות. יש לטפל בסדקים על ידי שימוש בחומר מילוי פוליאוריטני ולאחר מכן לצפות את הקיר בצבע או שליכט.

תפרי התפשטות

במהלך הבניה נוצרים סדקים בכוונה. הם מיועדים לאפשר למבנה לזוז בלי להיפגע. בשלב מאוחר יותר הסדקים הללו אמורים לקבל איטום תוך שימוש בחומר פוליאוריטני. אם האיטום לא נעשה או לא נעשה בדרך הנכונה, תהיה סכנה של חדירת לחות ונוזלים ומכאן פגיעה במבנה. במצב זה יש לטפל בהקדם ולפני נוצר נזק.

טיפול בסדקים עם החברה המתאימה

ישנם פתרונות שונים לטיפול בסדקים אשר מופיעים בקירות החיצוניים. בשלב הראשון יש לבצע אבחנה של המקרה ולהבין האם הסדק עמוק ומהי מידת החומרה שלו. אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את העבודה ואת צורת האבחון, יגיעו למקום עם הכלים המתאימים ויציעו פתרון המבוסס על המצב בשטח ולא רק על סמך הרצון האישי לטפל בנראות של הסדק.

מרכז האיטום הישראלי מגיע אליך לבצע את האיטום בצורה הטובה ביותר. אנשי המקצוע של המרכז מנוסים, מכירים את העבודה בבתים קיימים שהופיעו בהם בעיות וישמחו להציע לך את הפתרון הנכון ביותר שיחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!