שיקום בטון סיקה

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

שיקום בטון סיקה

כיום בישראל קיימים מבנים ישנים רבים שנדרש לבצע בהם שיקום בטון. על ידי שיקום בטון ניתן לחזק את המבנים ולהאריך את חייהם. שיקום בטון הוא תהליך ארוך ומורכב שבנוי משלבים רבים. סיקה היא חברה מובילה בפיתוח וייצור חומרים המשמים לשיקום בטון וחיזוק מבנים. מהו שיקום בטון ומהם חומרי שיקום בטון סיקה? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

שיקום בטון סיקה- מהו שיקום בטון?

שיקום בטון הוא תהליך בו מחזקים מבנה חלש עם תשתיות חלשות. קיימים סימנים שונים לכך שמבנה נחלש. סימנים לדוגמא הם התפוררות הקירות החיצוניים, סדקים בקירות הבטון, תזוזות במבנה ועוד. ברגע שמזהים סימנים כאלה חייב להזמין בדיקת מהנדס כמה שיותר מהר. במידה והמהנדס מחליט שהמבנה מסוכן, הוא מגדיר אותו כמבנה מסוכן וקובע מועד מסוים המהווה את המועד הסופי לביצוע שיקום בטון. חשוב להבין כי מבנה מסוכן הוא מבנה שעומד בסכנת קריסה ולכן חשוב מאוד לבצע שיקום בטון כמה שיותר מהר מרגע קבלת הצו.

 

שיקום בטון סיקה- מה הגורמים להיחלשות מבנה?

כפי שציינו, שיקום בטון הוא תהליך שנדרש כאשר תשתיות המבנה נחלשות. ישנם גורמים שונים המחלישים את המבנה ואת התשתיות שלו. אלו הגורמים המרכזיים-

  • זמן

    לזמן יש היבט משמעותי בהיחלשות המבנה. ככל שהמבנה יותר ישן הוא הופך לחלש יותר. לכן, אם אתם גרים במבנה ישן של יותר מכמה עשרות שנים, מומלץ להזמין בדיקת מהנדס על מנת לוודא שהמבנה אינו מסוכן למגורים. לעתים לאחר זמן מסוים שהמבנה קיים, העיריות שולחות מהנדס מטעמן לבדוק שהמבנה אינו מסוכן.

  • גורמים חיצוניים

    קיימים גורמים חיצוניים רבים לנזקים במבנה. דוגמא בולטת לכך היא נזקי מזג האוויר- רוח, לחות, גשם. כל אלה יכולים לפגוע במבנה ולהחליש אותו. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כאשר מדובר במבנים במיקומים מסוימים או במבנים הממלאים מטרות מסוימות. לדוגמא, מגדל מים הוא מבנה הממלא מטרה של צבירת מים לשעת חירום וייצוב לחץ המים בשגרה. מגדלים אלה בדרך כלל עשויים בטון. נוכחות המים בתוך המבנה עשוי הבטון פוגעת לאט לאט בתשתיות ומחייבת ביצוע שיקום בטון כל תקופת זמן מסוימת. גם מבנים שממוקמים סמוך לים, חשופים יותר ללחות באופן משמעותי מאשר מבנים שלא נמצאים ליד הים.

  • פגיעה

    לעתים מתרחשות פגיעות שונות במבנה לדוגמא שריפה. שריפה יכולה להיות תוצר של הצתה וגם של קצר חשמלי או התלקחות גז ועוד. השריפה פוגעת במבנה ומחלישה אותו. גם הצפה כתוצאה משיטפונות, מפיצוץ בצנרת הביוב או כל דבר אחר פוגעת במבנה ומחלישה אותו. בארץ קיימת פגיעה נוספת שמחלישה את המבנה שהיא פגיעת רקטה. כל פגיעה במבנה מצריכה בדיקה ובדרך כלל מצריכה גם ביצוע שיקום בטון או החלקות בטון.

  • שימור מבנים

    בארץ קיימים מבנים רבים בעלי חשיבות. מבנים אלה קיימים כבר עשרות ומאות שנים. המבנים הללו חייבים לעמוד בתקני הבטיחות ולכן כל תקופת זמן מסוימת הם עוברים שיקום בטון.

 

שיקום בטון סיקה- כיצד עושים זאת ועם אילו חומרים?

על מנת לבצע שיקום בטון יש תחילה לבצע עבודת הכנה של השטח. בעבודת ההכנה למעשה יש לנקות את השטח ולהכין אותו לעבודת השיקום. לשם כך יש לבצע סיתות וחציבה של חלקי בטון רופפים, לקלף חלקי טיח מתפוררים ולנקות את השטח לאחר מכן. בנוסף, יש לחשוף את חלקי הברזל הפגוע ולהוציא אותם. לאחר שהוצאנו את חלקי הברזל הפגועים עלינו למרוח על הברזל הבריא חומר למניעת החלדה. חומר כזה לדוגמא הוא סיקה טופ ארמטק 110.

כאשר סיימנו עם עבודת הכנה של השטח, נעבור לשלב יישום מערכות שיקום בטון ומבנים הכולל מריחת חומרים משקמים בשכבות. בשלב זה מבצעים עבודות שיקום והטלאה בתשתית הבטון על ידי סיקה רפ פאוור או על ידי סיקה טופ 122. חומרי שיקום בטון אלה הם תערובות מוכנות מבוססות על צמנטים, סיבים פוליאומידים, מיקרו סיליקה, מוספים ופולימרים אגרגטים.

במידה ויש צורך בעבודות תיקון של טיח שהתנתק מהתשתיות, ניתן לעשות זאת על ידי טיח פולימרי.

אם יש צורך להחליק את פני הבטון באזורים בהם בוצע השיקום, ניתן לבצע זאת על ידי סיקה מונוטופ 620.

כאשר מסיימים את שלב השיקום עוברים לשלב הסופי שהוא מריחה של חומרי ציפוי אטומים. חומר כזה לדוגמא הוא סיקה טופ 107.

שימו לב שקיימים עוד חומרי שיקום בטון סיקה רבים, ציינו כאן רק דוגמאות.

 

 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!