איטום מרפסת מרוצפת

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

המרפסת יכולה להיות מרוצפת או בעלת כיסויים שונים שנבחרו על ידך. אחת העבודות שיש לחשוב עליהן בתהליך הבניה או השיפוץ, היא עבודת האיטום. כל חומר שנבחר כשכבה האחרונה של המרפסת דורש צורת טיפול אחר לצורך יצירת איטום ובכתבה זו נבחן כיצד נכון לבצע איטום מרפסת מרוצפת.

מהם האתגרים של עבודת האיטום?

עבודת האיטום באה למנוע חלחול של מים וכניסה של לחות אשר יכולים להגיע אל הקומה התחתונה או מהמרפסת אל הבית. למעשה אלו שני אתגרי איטום שונים שכל אחד מהם צריך לקבל התייחסות שונה. מעבר לכך שיש להימנע מתופעה לא נעימה של חדירת מים למקומות שאינם המרפסת, חשוב גם לאטום את המרפסת כך שהיא לא תיפגע. איטום לא נכון או חוסר איטום יכולים להוביל לפגיעה במבנה ולנזק אדיר.

כאשר נסתכל על איטום מרפסת מרוצפת נראה למעשה מספר אתגרים ועליהם הקבלן המבצע את האיטום צריך לתת מענה:

איטום החריצים

בין שכבת הבטון לשכבת המרצפות ישנה שכבת סומסום. שכבה זו עלולה לספוג לחות ומים במידה והיא לא תהיה אטומה. לרוב אפשר יהיה להבחין בכך שהאיטום לא ראוי רק כשכבר מאוחר מדי ונגרם נזק. הנזק יתבטא בנזילה בקומה התחתונה, פגיעה בחלקים הקיצוניים של המרפסת ורטיבות הקירות וכן בשחרור של המרצפות עצמן. יש לתת מענה לאיטום ברובה שתתאים לשימושי חוץ.

איטום החיבור לבית

אזור החיבור בין הבית לבין המרפסת יכול להיות מינימלי, אך הוא מהווה את אחת מנקודות החולשה של המבנה. ברגע שאין הפרדה בין החלקים השונים, לחות או רטיבות תעבור מהחלק החיצוני של הבית לתוכו. לא תמיד אפשר יהיה להבחין בבעיה עד שיהיה מאוחר מדי. כדי להימנע ממצב זה יש להניח חוצץ שיכול להיות עשוי מאלמנטים שונים, לבחירת הגורם המבצע. ברגע שאין איטום בין שני החלקים הנזק עלול להיות עצום והתיקון יקר מאד.

איטום האלמנטים השונים במרפסת

למרפסת יש חיבור למעקה וחיבור זה חייב לקבל מענה מתאים. אי אפשר להתעלם מנקודות החיבור, גם אם הן לא דומות לאלו של המרפסת עם הבית. הקבלן יצטרך לתכנן נכון את הטיפול באזורים אלו ולבחור בחומרים המתאימים בדיוק לעבודה זו.

איטום מרפסת מרוצפת בבית קיים

ישנם הבדלים בין עבודת האיטום שמתבצעת בבית שנמצא בתהליך בניה לבין בית שיש בו בעיה. במידה ויש צורך לבצע את האיטום בבית קיים שבו העבודה שנעשתה מראש לא נעשתה כראוי, יש לבדוק את המצב ובהתאם לקבל החלטה כיצד לגשת לעבודה. אחת מטרות של הקבלן צריכה להיות הימנעות מנזקים, עכשוויים ועתידיים. כלומר, אם ניתן לבצע איטום בלי להרים את המרצפות, הוא יעשה זאת, אך לשם כך עליו לדעת מה מידת הנזק.

במידה והעבודה מתבצעת במסגרת עבודת שיפוץ, מומלץ לשקול להרים את המרצפות הישנות, לפנות אותן באופן מסודר, להניח מחדש שכבת סומסום, ליצור ספי הפרדה, להכין את המעקה ולהניח מחדש את כל אלו עם פעולת איטום נכונה. חשוב לשים לב כי פעולה של פתיחת הרובה ואיטום שלה מחדש תעניק רק מענה קוסמטי אך לאורך זמן היא כנראה לא תחזיק מעמד ולכן המחיר (שאמור להיות זול) ייצא יקר למדי.

לעבוד עם בעלי המקצוע הנכונים

מרכז האיטום הישראלי מעמיד לרשותך את אנשי המקצוע הנכונים לעבודות האיטום. אנשי המקצוע המנוסים יגיעו לשטח עם הכלים והחומרים המתאימים ועם תוכנית עבודה המתאימה למקום. בין אם יש לך צורך באיטום מרפסת בבית חדש או קיים, הגעת למקום הנכון.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!