כל מה שצריך לדעת על זיפות גגות

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

זיפות גגות

מה שעבד לנח בימי המבול, כאשר מרח את התיבה שלו בזפת מבפנים ומבחוץ בכדי שלא יכנסו מים, ממשיך לעבוד גם היום. למרות שיש כבר שיטות מתקדמות יותר בכל הקשור לאיטום גגות, זיפות גגות עודנו אחד מהתהליכים המובילים בתחום, בעיקר בגלל הפשטות היחסית שלו ומחירו הנוח. 

זיפות גגות או יריעות?

בניגוד למה שרבים טועים לחשוב, את איטום הגגות לא עושים בחורף, כשכבר יורד גשם. אז זה מאוחר מידי. את זיפות הגגות או הנחת היריעות הביטומניות, עושים במהלך האביב- סתיו. לא לחינם אנחנו מזכירים את 2 שיטות איטום אלו. למעשה, אלו שתי השיטות המובילות והפופולאריות כיום. 

יחד עם זאת, זוהרו של זיפות גגות הועם מעט לאחרונה  בשל החסרונות שלו, אך מנגד, עדיין אצל רבים זו השיטה המועדפת, כך שתוכלו להחליט בעצמכם באיזו שיטה תבחרו לאחר שתשקלו את היתרונות והחסרונות. חברת איטום טובה, תדע לבצע את 2 השיטות ביעילות המרבית.

ראו גם: M פולינג סופר

איך מבצעים זיפות גגות?

זיפות גגות היא שיטה בה מורחים זפת חמה ונוזלית, באמצעות כלים או מכונות, על יריעה שמונחת על הגג. כשהיא חמה, הזפת כאמור נוזלית, אך לאחר שהיא מתקשה היא נאטמת ונהפכת ללא חדירה למים. את הזפת עצמה מורחים מתוך חבית גדולה ומלאה בחומר, אותה צריך לעלות לגג. 

כדי שזיפות גגות יהיה יעיל באמת, קיימת חשיבות רבה להכנת המשטח שעל הגג. הזפת נדבקת למקומות שטוחים ולכן יש לנקות מהגג כל לכלוך או בליטות וכן לאטום סדקים וחורים בגג. בנוסף, יש לרוקן את כל הגג מדברים שעלולים להפריע למריחת הזפת. אם הייתה זפת ישנה על הגג, מומלץ להסיר שכבה זו. 

חשיבות רבה יש גם למריחת סיד לבן לאחר הזיפות. מעצם אופייה אך גם בשל היותה בצבע שחור- הקולט חום בצורה גבוהה ביותר, עם הזמן הזפת מתחממת ומתרחבת. בעקבות כך, נוצרים בקיעים בזפת והיא הופכת חדירה. סיוד בצבע לבן, אותו יש לבצע בכל שנה, מגביל את קליטת החום והופך אותה לקצת יותר עמידה וליותר זמן.

זיפות גגות – יתרונות וחסרונות

לזיפות גגות כחלק מתהליך האיטום, יש יתרונות וחסרונות, ודאי מול "המתחרה" יריעות ביטומניות. 2 היתרונות העיקריים של הזפת, היא העובדה שהיא יחסית פשוטה קלה לשימוש ועבודה ובייחוד אינה דורשת פירוק הגג לחלוטין מכל מה שמונח עליו כמו אנטנות, מזגנים, קולטי שמש ועוד, דבר שנצרך בעת הנחת יריעות ביטומניות. אולם היתרון הגדול ביותר שלה נעוץ במחירה, שהוא זול ביחס לשאר הפתרונות. למעשה, יריעות ביטומניות יעלו פי 3 מזיפות גגות.

לצד היתרונות מופעים גם החסרונות. בעוד שיריעות ביטומניות מבטיחות שקט למשך עשור, עמידות הזפת קלה בהרבה ותהליך זיפות הגגות יצטרך להיעשות בכל שנה-שנתיים מחדש. רבים גם טוענים, שהאיטום בזפת הרבה פחות אפקטיבי ורמת האטימות נמוכה יותר. לכן, כל אחד יעשה לעצמו את שיקול הדעת: השקעה קטנה כל כמה שנים או השקעה גדולה אחת לעשור.

זיפות גגות מחיר

העלות של זיפות הגג נקבעת ע"פ שטח הגג וכן על פי רמת התיקונים ודרגת והיקף הניקוי שצריך לעשות לפני מריחת הזפת. מחיר ממוצע של זיפות מ"ר יעמוד על החל מ-30 ₪ ללא מע"מ. יש לשים לב שלרוב מחיר זה אינו כולל את סיוד הגג לאחר הזיפות ועל מחיר זה יש להוסיף עוד כ-8 ₪ למ"ר.

'המרכז לצביעת דירות' מתמחה באיטום גגות הן בשיטת היריעות הביטומניות והן בזיפות גגות. נשמח להעניק לך שירות ברמה הגבוהה ביותר לגבי כל שיטה שתבחרו.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!