מהי אשפרה ונקודות שחשוב לשים לב אליהן בתהליך

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Picture of equipment used in plastering.

את המילה "אשפרה" יגידו בעיקר אנשי מקצוע מתחום הבניין או מהנדסים. אם יצא לך להיתקל במונח זה ואינך מהתחום, ככל הנראה הדבר קשור לפרויקט הבניה שיש לך מעורבות בו. המונח עצמו אומר יצירת תנאים להתקשות החומר. לרוב מדובר בבטון, שהוא אחד מהחומרים החשובים בבניין.

הבטון משמש בתהליכי הבניה מאז המאה ה-18. מאז הוא כמעט ולא השתנה אך הוא נהיה חזק יותר. היום אפשר לראות גשרים ובניינים שביסודות שלהם ישנו בטון והוא ממשיך וימשיך להחזיק אותם לעוד מאות שנים. תהליך ההתקשות של הבטון הוא זה שיקבע במידה רבה את איכות המבנה.

חשיבות החשיפה למים

כדי ליהנות מתהליך התקשות איכותי על הבטון להיות חשוף למים. לאחר שש שעות מרגע הנחת הבטון יש להקפיד על לחות ומים ולהשקות אותו אם יש צורך בכך. למעשה הבטון ממשיך להיות פעיל ומתבצעות פעולות שונות גם לאחר שהוא הונח במקומו. הבטון ממשיך להתחזק גם הרבה אחרי שהנחנו אותו ויש שאומרים כי בגשרים מעל המים, תהליך האשפרה ממשיך גם לאחר שנים.

מבחינת כוח הלחיצה של הבטון, ביממה הראשונה השקיה נכונה תחזק אותו כך שיוכל להגיע לעוצמה של 8 מגה פסקל. לאחר שלושה ימים הוא יוכל להגיע ל-15 מגה פסקל ולאחר שבוע ל-23 פסקל. ההחלטה האם להמשיך לתת לו מים לאחר הימים הראשונים או לא תלויה בסוג המבנה, הקבלן והתאמה לצרכים הנדסיים. כדאי לשים לב כי שלושת הימים הראשונים שלאחר היציקה הם החשובים ביותר לתהליך ובהם חייבים לתת לבטון מים.

האחריות על תהליך אשפרה

חשוב להבין כי הימים הראשונים שלאחר היציקה הם ימים קריטיים מבחינת תהליך שיפור עוצמות הבטון. אם היציקה מתבצעת בחודשי הקיץ החמים, ישנה חשיבות גבוהה עוד יותר להשקיה. אם הבטון יתייבש בימים הראשונים הוא עלול לאבד מעוצמתו. הוא זקוק למים וגם בחודשי החורף, אם אין גשם או לחות, יש לדעת מי יבצע את ההשקיה.

פעמים רבות, בזמן שהבטון מתקשה אין לקבלן מה לבצע בשטח (מלבד הרטבת הבטון). הוא יכול לסכם מולך שיהיה עליך להגיע לבצע את הפעולה ויכול לבצע אותה לבד או בעזרת אחד העובדים. מבחינתך, חשוב לוודא כי העבודה מתבצעת והבטון מקבל את הנוזלים שהוא צריך. בכל מקרה כל מה שמתבצע בזמן הבניה הוא באחריות אנשי המקצוע, אך כדאי לבדוק שהם מבצעים את העבודה כראוי.

תהליך אשפרה ללא השקיה

אפשרות נוספת היא לבצע תהליך אשפרה על ידי הנחת שכבה מעל לבטון שתשמור על הלחות שלו. ניתן להשתמש ביריעות מתאימות או כיסוי בשלל חומרים. מרכז האיטום הישראלי ישמח לבצע עבורך עבודות בטון ולדאוג לכך שהתוצאה שתתקבל תהיה החזקה והמתאימה למבנה. אנו ניקח אחריות על התהליך ונשמח להסביר לך כיצד אנו מבצעים את עבודות היציקה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!