מהי רולקה וכיצד היא משפיעה על האיטום של הבית

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Asia worker installing tar foil on the rooftop

גג המבנה נראה שטוח לחלוטין ובקצוות שלו תהיה בליטה של המבנה. בטיפול לא נכון האזור בו ישנו חיבור בין הגג לבין הקיר, עלול להוות נקודת חולשה. במידה וישנו אפילו פתח קטן שהמים יכולים לחדור דרכו, הם ימצאו את הדרך לעשות זאת. הדרך למנוע את המצב בו המים מגיעים לפינות הוא להניח רולקה. על מה מדובר וכיצד יוצרים את הפתרון המתאים לשמירה על הבית? על כך בכתבה.

מהי רולקה?

השאלה הראשונה שיש לבחון אותה היא מהי אותה רולקה. מדובר בפתרון שעל פניו נראה פשוט. במקום להשאיר את הפינות ישרות ובזווית של 90 מעלות, נעגל אותן. הסיבה לכך היא שקשה מאד לאטום את הגג כשהזוויות ישרות. בפינות יכולות להיות נקודות שלא יקבלו לתוכן את חומר האיטום ובחורף המים ימצאו את אותן נקודות חולשה ויחדרו אל המבנה. התוצאה תהיה רטיבות תוך זמן קצר.

הפתרון של הנחת הרולקה הופך את הזווית הישרה לעגולה. אין לכך כל משמעות אסתטית אלא הפעולה מיועדת להגנה בלבד על הגג והבית. כל חומר איטום יכול להיות מיושם על גבי הרולקה וכך מתקבל משטח חלק אטום ובחורף הגג נשאר יבש, גם אם בחוץ יש גשם זלעפות.

פעולה שיש לעשות אך לא תמיד מתבצעת

רולקה לאיטום מרחיקה את המים מהפינות של המבנה, סוגרת ואוטמת חריצים. היישום שלה מתבקש בכל מבנה ולמרות זאת לא בכל מקום מיישמים אותה. משיקולי מחיר לא תמיד היא נכללת בהצעת המחיר ולכן במבנים חדשים ובגגות שישנן בעיות של נזילה או שאין בהן רולקות, יש לבקש מאיש המקצוע לכלול גם את יישום הפתרון הנוכחי.

לעתים הפעולה מגולמת במחיר הכללי של הצעת האיטום. במקרה כזה אין להסתפק רק בהצעה שבעל פה והבטחות אלא לבקש לפרט מה איש המקצוע יבצע ולבדוק שנקבל את הפתרונות הטובים ביותר לבית שלנו. הצעת מחיר לרולקה בלבד יכולה לנוע בטווח מחירים של 35-55 ₪ לכל מטר רץ (כיוון שהעבודה מתבצעת רק בפינות היא לא נמדדת במ"ר).

כיצד יוצרים רולקה בגג?

ישנן מספר טכניקות ליצירת רולקה והן שונות זו מזו בחומר שנעשה בו שימוש. מבחינת היישום והתוצאה הסופית, המראה של הגג יהיה דומה בכל מקרה (ויש לציין כי שיקול החומר אינו שיקול אסתטי כיוון לרוב הגג לא נמצא בשימוש יום יומי). ניתן להשתמש בבטקל, לערבב מלט עם חומרים דביקים או להשתמש ביריעות ביטומן מעוגלות מוכנות. כדאי להתייעץ עם בעל המקצוע לגבי אופן העבודה ולבקש לשמוע מדוע הוא מעדיף יישום אחד על פני האחר.

הצעת מחיר והצעת עבודה מסודרת בנוגע לאיטום הבית היא תחילת הדרך שמבטיחה תוצאה טובה. מרכז האיטום הישראלי מזמין אותך לשמוע על האפשרויות העומדות לרשותך וליישם בביתך את הפתרונות הטובים ביותר.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!