מהו זפת קר ומתי נשתמש בו?

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

944

אחד החומרים השימושיים ביותר בתחום איטום הגגות הוא הזפת. החומר השחור משמש את ענף הבניה מזה עשרות שנים. הוא אטום למים וכשהעבודה מתבצעת באופן מקצועי היא יכולה להיות יעילה מאד. החיסרון של החומר הוא בצורך לבצע בקיץ פעולת תחזוקה הכוללת צביעה שתגן עליו מפני קרני השמש החזקות.

כשאנחנו חושבים על זפת, לרוב נדמיין מכלים גדולים אותם מחממים במקום ולאחר מכן מריחה של החומר הדביק. במאמר זה אנחנו רוצים להתרכז בזפת קר אשר הפופולריות שלו נמוכה יותר, אך יש להכיר את תכונותיו.

זפת קר או חם?

בכל מה שנוגע לעבודת האיטום של הגג, נחמם את הזפת לפני שנוכל לבצע את העבודה. החומר מגיע במכלים גדולים ולאחר החימום הוא הופך לשמיש. לאחר החימום ניתן למרוח על כל הגג באמצעות כלי מריחה מתאים. שיטה זו מתאימה לחזרה על פעולת האיטום ומתן מענה לכל הגג.

זפת קר מגיע כשהוא נוזלי ומוכן לעבודה. הוא יהיה אידאלי לאיטום של חלקים קטנים של הגג ומריחה נקודתית. כאשר ישנה נקודה שיש לאטום אותה באופן נקודתי, אין צורך לחמם מכל שלם של זפת. במקום אפשר להשתמש בחומר שכבר מגיע מוכן לעבודה. אין כל צורך לבצע עבודת הכנה לחומר, אך כמובן יש לנקות את האזור ולפנות אותו.

חיבורים ונקודות מאתגרות

המים יודעים למצוא את נקודות החולשה של המבנה. לא מדובר בחומר מתוחכם שחושב כיצד לפגוע בנו אלא באופי שלהם. הם נוטים לרדת למטה ולחדור לנקודות שפנויות. לכן, אם ישנה נקודה על הגג שאינה אטומה, תוך זמן מה המים יגיעו אליה. לאחר שהמים יגיעו למקום, הם יחלחלו והתוצאה תהיה רטיבות על התקרה והרס. רמת ההרס תלויה בגורמים שונים.

אחת הסיבות לכך שהמים מצליחים למצוא מקומות חדירים היא שישנם חיבורים ונקודות שהן מאתגרות מבחינת פעולת האיטום. חלקי הצנרת שנמצאים על הגג, חיבורים כמו הדודים ונקודות נוספות, חייבים לקבל טיפול נקודתי ולא תמיד הזפת החם יעשה את העבודה כראוי. במקומות אלו כדאי לשקול שימוש בזפת קר ולעבור עליהם כך שהגג כולו יהיה אטום והחורף יבש.

קצת על שיטת האיטום בזפת קר

שלא כמו השיטה החמה, בה יש להעלות לגג מכל זפת ולחמם אותו בעזרת מבער, כאן החומר מגיע במכל קטן והוא מוכן לעבודה. כמו האפשרות הראשונה, גם כאן ישנה חשיבות לטריות החומר ולפתיחה של הקופסה במקום עצמו ולא לפני. אנשי המקצוע שעובדים עם הזפת הקר יביאו מכל חדש למקום ויבצעו עבודת מריחה באמצעות מברשת כשמדובר על אזור קטן מאד או מגב באזורים גדולים יותר. עבודת האיטום בשיטה זו לא תתאים לגג כולו וניתן לשאול את בעל המקצוע מהם השיקולים שלו בבחירת החומר. מרכז האיטום הישראלי שמח לענות על כל שאלה לפני ובמהלך העבודה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!