חומרי איטום לגג מרוצף

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

1022

הגג של המבנה חשוף באופן מתמיד. בימי הגשם המים צריכים להתנקז מהגג אך יכול להיות שחלק מהמים יישארו במשך מספר ימים. לאורך ימי הקיץ, קרני השמש יפגעו בו. המשימה של הגג היא למנוע מחום, קור ונוזלים לחדור אל תוך המבנה.

בגגות רבים נעשה שימוש ביריעות איטום כדי למנוע את החשיפה למפגעים השונים. בגגות מרוצפים יש לבחור בשיטה המתאימה להם באופן ספציפי. חשוב לציין כי יש יתרון לגגות אלו. ניתן להשתמש בהם לצורך ישיבה (במידה ויש גישה בטוחה ומעקה) והריצוף מהווה עוד שכבת בידוד, במידה וישנה שכבת הגנה. איטום נכון ימנע נזילות ומפגעים במבנה.

נקודות החולשה של האיטום

בכל עבודה המתבצעת בבית ישנם אתגרים ספציפיים. במקרה של הגג המרוצף, נקודות החולשה של האיטום יכולות להיות בחיבורים, בין המרצפות ובינן לבין קירות המבנה. איטום אשר מתבצע נכון יביא בחשבון את הנקודות הללו וישים דגש על כל חיבור כדי למנוע פגיעה בהמשך הדרך. יש לציין כי בחירה נכונה של חומרים ועבודה מקצועית תאפשר לגור בבית לאורך שנים ללא צורך בעבודות איטום נוספות.

נקודת חולשה נוספת שיכולה להופיע בגג המרוצף נוגעת לשיפוע. המרזבים צריכים לאפשר למים לצאת החוצה ולהשאיר את הגג עם מינימום נוזלים. לשם כך נדרש תכנון נכון של המרזבים ובנוסף, יש צורך ביצירת שיפוע שיאפשר למים לנוע ללא כל התערבות ולצאת החוצה. זהו אינו התפקיד של אנשי האיטום או של הרצפים אלא יש לדאוג מלכתחילה לתכנן את הגג עם שיפוע קל ולבנות אותו בהתאם לתוכניות.

חומרי איטום לגג מרוצף

בבחינת חומרי האיטום יש לשאול גם כיצד תתבצע העבודה ומתי היא תתבצע. במידה והבית נמצא בתהליך בניה, יש להעדיף חומרי איטום אשר יהיו מיועדים לשכבה הראשונה, בין הגג לבין הריצוף (וליתר דיוק – החול). מומלץ להניח יריעות בעובי 4-5 מ"מ (עדיף 5 מ"מ) ולמנוע את החדירה של המים והגשם. מעל ליריעות ניתן יהיה לפרוס חול ועליו להניח את הריצוף.

אפשרות נוספת היא להניח שתי שכבות של זפת ולאחר שזו תתייבש להתחיל את עבודת הריצוף. כמו כן, ישנם חומרים אשר מיועדים להגן על הגג, אך אלו לא תמיד יעשו עבודה מספיק טובה ולכן יש לשים לב שהריצוף עצמו מתבצע באופן מקצועי.

חומרי איטום לגג שכבר קיים

לעתים יש צורך בחומרי איטום לגג מרוצף שכבר קיים שנים רבות. הסיבה לכך היא כשל באיטום שנוצר לרוב בשל חוסר תשומת לב לעבודה במהלך הבניה. לרוב במקרים אלו נראה רטיבות על הגג והיא תצביע על בעיה חמורה שדורשת טיפול בהקדם האפשרי. במקרה זה ישנן מספר אפשרויות לטיפול.

הדרך הטובה אך היקרה ביותר לטפל ברטיבות בגג מרוצף היא לפרק את המרצפות, לפנות את הפסולת, לתקן את השיפועים (במידה והם לא בוצעו כראוי), להניח שכבת הגנה ולבסוף לשים מחדש את הריצוף. זוהי עבודה מורכבת, יקרה, אך היא תעשה פעם אחת בלבד ולאחריה הגג יוכל לשמש אותך לאורך שנים רבות ללא תקלות.

אפשרות נוספת היא להניח חומרי איטום ולתקן את הרובה. הבעיה עם אפשרות זו היא שיכול להיות ששכבת החול (סומסום) רטובה וספוגה והאיטום עלול להוביל לכך שהלחות תישאר בפנים ותוביל לנזק מתמשך. לכן, חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית ולבחור את הפתרון הנכון לאורך שנים.

חברה מקצועית בתחום האיטום

מרכז האיטום הישראלי עומד לרשותך עם צוות מקצועי, ניסיון רב בתחום והוא תמיד ימליץ לך על שימוש בפתרונות המתאימים ביותר לבית שלך.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!