חומר איטום למרפסת מרוצפת

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מאגרי מים

המרפסת היא אחד מאזורי הבית שעלולה להיתפס (בטעות) כפחות חשובה. הגימור שלה יכול להיות פחות מושקע לעומת שאר הבית, אך אם במהלך הבניה לא נשים לב לעבודת האיטום, היא עלולה להוות נזק לבית ולקומה שתחתיו. המרפסת יכולה להישאר חשופה בבטון והיא יכולה להיות מרוצפת. בשני המקרים יש לדאוג שתהיה אטומה ובכל מקרה יש להתאים את החומרים הנכונים.

התוצאה של איטום לא מתאים

חוסר תשומת לב לעבודת האיטום או ביצוע איטום בצורה שאינה מקצועית, יובילו לבעיות בעתיד. המים והלחות עלולים לחדור אל מתחת למרצפות ולחלחל אל הקומה מתחת. הדבר יוביל לרטיבות ונזילות שיש לטפל בהן בהקדם, לפני שיגרם נזק למבנה.

איטום לא נכון יכול להוביל גם לזליגה של לחות ומים אל תוך הבית. כתוצאה מכך, עלול להתפתח עובש, טחב והמרצפות בתוך הבית עלולות להתרומם. את כל הנזקים אפשר למנוע מראש על ידי בחירה נכונה בחומרים המתאימים ובאנשי המקצוע המנוסים.

חומר איטום בתהליך הבניה

חומר איטום למרפסת מרוצפת יכול לשמש לשלב הבניה ולמקרים בהם הבית כבר נבנה והתגלתה בעיית איטום. הדרך הטובה ביותר להימנע מבעיות היא לבחור את שיטת האיטום הנכונה במהלך הבניה. אפשרות אחת היא לאטום את המרצפות עצמן תוך שימוש ברובה. זוהי שיטה טובה המשמשת תמיד בתוך הבית, אך בנוסף אליה מומלץ לבצע עבודת איטום מקדימה.

מומלץ לאטום את הרצפה עם חומר איטום המיועד לכך. בנוסף, חשוב ליצור סף הפרדה בין המרפסת לבין הבית. סף זה ימנע מרטיבות להגיע אל תוך הבית, גם אם תהיה בעיה. לאחר הנחת שכבת האיטום, ניתן להניח את הסומסום ועליו את המרצפות. לבסוף חשוב מאד לעבור עם רובה על כל החיבורים ובינם לבין המעקה.

חומר איטום למרפסת מרוצפת שהתגלתה בה בעיה

במידה וישנה בעיה של איטום במרפסת רצוי להרים את המרצפות, לנקות את השטח, לדאוג שיהיה יבש ואז לבצע את עבודת האיטום כפי שהייתה מתבצעת מלכתחילה. אפשרות נוספת היא להניח חומר איטום על המרצפות ולתקן את עבודת הרובה.

הבעיה עם ניסיונות התיקון יכולה להיות כאשר הסומסום לח וזה יהיה המצב ברוב הפעמים. כאשר החול אינו יבש, הלחות ממשיכה לחלחל ולהתפתח וגם אם כלפי חוץ המרפסת אטומה, היא ממשיכה לפתח טחב, פטריות, עובש ולהוות נזק. במידה וברצונך לבצע איטום בלי להרים את המרצפות יש לוודא שמתבצעת פעולת ייבוש ורק לאחר מכן לבצע את האיטום.

כיצד ניתן לאתר רטיבות במרפסת מרוצפת

נקודת ההנחה שיכולה להיות לרבים היא שבקיץ אין רטיבות. לעתים אנשים יחכו למספר ימים של שמש חזקה ולאחר מכן יעברו על הריצוף ויאטמו אותו. התוצאה לא תמיד משביעת רצון. אמנם המרפסת הופכת להיות אטומה לנוזלים חדשים וללחות וניתן לשער שבקיץ לא תהיה רטיבות, אך החורף הבא יכול להוכיח כי הבעיה לא באמת נפתרה.

הדרך לבחון אם השכבה הפנימית יבשה או לא היא לבצע בדיקת לחות סמויה. ניתן לעשות זאת עם מכשירים מתאימים וניתן לבצע זאת על ידי הדבקת ניילון על המשטח. אם ישנה רטיבות, יופיעו "אדים מבפנים" והניילון יירטב בחלקו שצמוד לרצפה. זהו סימן לכך שישנה לחות בפנים ובמקרה זה פעולת איטום על הרצפות, בלי לטפל בלחות, לא תאטום את המרפסת כראוי.

לפנות לחברה מקצועית

עבודת האיטום צריכה להתבצע במקצועיות, בהתאם לאתגר ושלב הבניה. מרכז האיטום הישראלי מכיר היטב את החומרים השונים הזמינים בארץ וישמח לעמוד לרשותך עם צוות מנוסה לאיטום וטיפול בבעיות איטום.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!