מהו בטקל ושאלות נפוצות נוספות

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

Picture of equipment used in plastering.

בטקל הוא תערובת של חומרים. הוא מכיל מלט, חול וחומר מקציף. שילוב החומרים יוצר חומר שנראה ומתנהג כמו בטון, אך הוא קל משקל ולכן יש לו שימושים שונים בתחום הבניה. יש שקוראים לחומר "בטון קל" או "בטון מוקצף" ואחד השימושים העיקריים שלו הוא איטום גגות.

המשקל הקל של החומר מאפשר להניחו על הגג או המרפסת בלי לחשוש ממשקל יתר ועומס על המבנה. תודות ל"קצף" החומר מבודד היטב מפני חום, קור ורעש ולכן הוא יכול להיות יעיל במיוחד באזורים אשר החום או הקור בהם קיצוני וכך גם באזורים רועשים.

שימושי הבטקל

כפי שציינו, החומר משמש לאיטום גגות. ניתן לשפוך ולכוון אותו על גבי המבנה בלי לחשוש מיצירת משקל עודף, אך מעבר לכך שהוא מהווה שכבת איטום, ניתן גם ליצור באמצעותו שיפועים בגג כך שבעתיד מי הגשמים ירדו במהירות אל עבר פתחי הניקוז. כדי להצליח ליצור את השיפוע יש להשתמש ביריעות מתאימות בטרם הנחת החומר.

השימוש בחומר מתאים גם למבנים ישנים אשר יש חשש להניח עליהם משקל נוסף וכן במבנים בהם ישנה בעיית ניקוז. הפתרון של החומר נחשב לאיכותי מאד בכל הנוגע לעבודות הבידוד וזהו אחד החומרים המתקדמים שיכולים לשמש אותך הן בשלבי הבניה והן בתיקון ושיפוץ של הגג בבית הקיים.

האם יש צורך להכין את החומר במקום?

בטקל הוא חומר איכותי אשר נוצר משילוב של שלושה חומרים. בניגוד לחומרים אחרים אותם יש להכין בשטח עצמו, את החומר הנוכחי נקבל כפי שהוא והוא יגיע באמצעות משאית מערבל בטון. החומר קל משקל וגם דליל ולכן קל לשפוך אותו על הגג וקל לעבוד איתו ולעבד את השטח על פי הצורך.

היכולת להניע את החומר מצד אחד של המבנה לצידו השני מהווה יתרון משמעותי. תכונה זו הופכת את החומר לשימוש בגגות נרחבים בהם לא תמיד קל לשפוך חומרים. כמו כן, תודות ליכולת לעבוד עם הבטקל אין כל חשש להיווצרות של שלוליות על הגג או ריכוז של חומר רב במקום אחד.

כיצד מתבצעת העבודה עם החומר?

העבודה עם בטקל יכולה להיראות פשוטה, אך היא דורשת מיומנות והבנה של דרישות החומר. בתחילה יש לבדוק מהו המצב של המבנה ושל הגג. אם מדובר על מבנה בתהליך בניה, אין כל בעיה לעבוד איתו וגם אם ישנן בעיות לרוב ניתן יהיה לטפל בהן בקלות. במבנה קיים יש לתכנן את הפעולות המקדימות לפני הנחת חומרי האיטום.

יש לסמן בשלב הראשון את נקודות השיפוע תוך שימוש בחוטים לאחר מכן ניתן לשפוך את החומר ולפזר אותו בהתאם לתוכניות על הגג. יש להמתין לייבוש החומר כחודש לפני שניתן יהיה להמשיך את פעולות האיטום של הגג.

אלו אנשי מקצוע יכולים לעבוד עם הבטקל?

אנשי המקצוע אשר יעבדו עם החומר צריכים להכיר אותו היטב ולהיות מנוסים בעבודות איטום הגגות. לרוב, החברה, הקבלן או איש המקצוע ימליץ על שימוש בחומר לאחר שהשטח נבחן ונמצא שזהו הפתרון הנכון עבורו. כיוון שישנם פתרונות איטום נוספים, חשוב להפעיל שיקולים שיתאימו לצרכים הספציפיים של המקום.

מרכז האיטום הישראלי מכיר היטב את עבודות האיטום השונות ומנוסה בעבודות עם חומרים שונים. המרכז מבצע איטום בעזרת בטקל ומביא לכל עבודה אנשי מקצוע מנוסים, שמכירים את חשיבות האיטום. על מנת לקבל את ההחלטה לבצע את האיטום בצורה זו, יגיעו למקום האנשים המנוסים ורק לאחר מכן ייקבע אופן העבודה וזו תצא לפועל בתיאום כל הגורמים הנדרשים להצלחה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!