איטום מקלחת – מה הכי חשוב לדעת לפני שמתחילים?

איטום איכותי ומקצועי!במחיר נוח ומשתלם!

איטום מקלחת

איטום מקלחתמתי ולמה לבצע איטום מקלחת

איטום מקלחת הוא תהליך מילוי הפערים בין אריחים או ריצוף אחר בחומר דבק למניעת חדירת מים.

בעלי בתים רבים מזניחים את הצעד החשוב הזה אך הוא מומלץ על ידי מומחים. על ידי איטום מקלחת, אתה יכול לחסוך כסף בהוצאות החימום והקירור מכיוון שפחות לחות תחדור לביתך. איטום המקלחת שלך הוא גם רעיון טוב אם אתה גר באזור לח שיש בו רמות לחות גבוהות באוויר מכיוון שהוא יכול להוביל לצמיחת עובש.

חלק מחובבי ה- DIY עשויים למצוא את המשימה הזו מסובכת מכיוון שהיא דורשת כישורי התעסקות עם אריחים, אך ישנם מוצרים רבים בשוק בהם תוכלו להשתמש בכדי להקל על עצמכם (כלומר, איטום סיליקון).

תחזוקה שוטפת למקלחת שלך

חשוב לא רק לבצע תחזוקה שוטפת למקלחת שלך, אלא גם לוודא שאתה מבצע את כל השלבים הדרושים כדי לשמור על האיטום שלך. אחת הבעיות הנפוצות ביותר במרבית המקלחות היא נזילות. דליפות מגיעות ממגוון מקורות שונים, החל מצנרת פגומה ועד התקנה לא תקינה. חלק מהדליפות מורגשות מהר יותר מאחרות, אך על מנת למנוע נזק נוסף, חשוב לטפל בכל הדליפות הבולטות באופן מיידי.

פוסט זה יעסוק בכמה מהסיבות מדוע כל כך חשוב לבצע תחזוקה שוטפת באטם המקלחת שלך ובאיזו תדירות יש לבצע אותה, באילו סוגי חומרים תוכל להשתמש בעת ביצוע תחזוקה נוספת על האיטום שלך, ומדוע סוג זה של תחזוקה. הוא כל כך חשוב מלכתחילה.

חשוב לאטום את האריחים במקלחת ברגע שהם מותקנים, כיוון שמים יגיבו עם הסיליקון ויגרמו להתפרקותו. זה ישאיר מראה מבולגן וחותם לקוי.

חלק מהיתרונות של איטום מקלחת כוללים:

– מראה מקצועי יותר למראה

– הגנה נוספת מפני דליפות

– היכולת לנקות את המקלחת בעזרת חומר ניקוי מבלי לדאוג לפגיעה באריח או בקיר

– פחות זמן הוצאה על תחזוקה.

השלבים הנדרשים לאיטום מקלחות

"איטום המקלחת" הוא השלב האחרון של הזרקת גומי סיליקון לאריחי המקלחת. זה ימנע דליפת מים דרך המפרקים שבהם האריח פוגש את הקיר.

להלן מספר טיפים לביצוע תהליך זה:

– נקה את אזור העבודה שלך לפני שתתחיל

– מרחי שכבה דקה של חומר איטום מסביב למקלחת, ארוכה מספיק כדי לכסות את כל המפרקים

– הניחו לפחות 5 דקות לייבוש לפני שאתם נוגעים בו או מנקים.

מצאתי גם הסבר זה שיתכן שיעזור לכם יותר: 

שלב ראשון: קרצפו את רובה האריחים בעזרת מברשת בעלת זיפים נוקשות כדי להסיר לכלוך, גושי סבון ועובש מהמשטח.

שלב שני: מערבבים תמיסת אקונומיקה עם כלור שאינו מחליק ביחס של כוס אקונומיקה לליטר מים.

שלב שלישי: מרחו את התערובת בעזרת ספוג או קרצוף על גבי אריח המקלחת מלמעלה למטה, היזהרו לא לתת לו לטפטף על ריצוף או מכסה הביוב.

שלב רביעי: המתן חמש דקות ולאחר מכן שטוף היטב במים וייבש את כל המשטחים במגבת נקייה.

הליך זה מיועד לשימוש במקלחות אריחים, אבן וניקוז. איטום המקלחון בצורה זו תמנע חדירת מים לקיר או לרצפה היכן שהיא יוצאת מהתא.

מכיוון שהקירות החיצוניים והרצפה של המקלחת שלך בנויים מחומרים שונים, עליך לבדוק תחילה את האזורים האלה כדי לראות אם הם כבר אטומים למים. יש לאטום את האריחים והניקוז סביב האמבט בעזרת דבק סיליקון ברמה מסחרית המספק מחסום ללחות. אם הדבר בוצע, תוכל לדלג על שלב שלישי.

יצירת מקלחת אטומה למים

אטמי מקלחת הם דרך מצוינת להגן על המקלחת שלך מפני נזקי מים. השגת חומר איטום למקלחת שלך היא השקעה שאי אפשר לשים עליה מחיר.

אם אתה גר בישראל, העלות הממוצעת של חומר איטום נעה בין 40 שקלים ל – 150 ש”ח. זה די יקר ובהתחשב בכך שבעלי בתים רבים יצטרכו להחליף את האיטום שלהם לפחות אחת לחמש שנים, זה יכול להיות השקעה יקרה אך משתלמת.

באיטום מקלחת מתבצע תהליך של יצירת מקלחת אטומה למים על ידי איטום כל המפרקים שאליהם יכולים להיכנס מים.

עלות העבודה משתנה בהתאם לסוג האיטום המשמש ולכמות העבודה הכרוכה בכך.

אם אתם מחפשים אטם חדש למקלחת, אז המקום הטוב ביותר לרכוש אותו הוא באינטרנט. הבדלי מחירי חותמות המקלחת השונים יכולים להיות מכריעים. כדי לעזור לך למצוא את האיטום המתאים לצרכים שלך, תצטרך להשקיע קצת במחקר ולהגיע למחירים השונים של אטמי מקלחת.

אנו מקווים כי מאמר זה נתן לך כמה רעיונות כיצד לרכוש אטם למקלחת הנמצא בטווח המחירים שלך ויתאים לצרכיך.

ישנם גורמים רבים שהופכים איטום למקלחת נהדר. הראשון הוא תהליך ההתקנה. איטום צריך להיות קל ליישום ולהחזיק לאורך זמן. כמה חומרי איטום צריכים להיות מותקנים אחת לכמה חודשים, בעוד שאחרים זקוקים לזה רק פעם בשנה.

הגורם השני הוא עמידות. חומר איטום למקלחת אמור להימשך שנים מבלי להתקלף, להיסדק או להיעלם. הוא צריך להגן מפני מים וכתמים ולהתמודד מול תנאים קשים כמו טמפרטורות גבוהות ורמות חומציות באוויר.

איטום מקלחת – מה הכי חשוב לדעת לפני שמתחילים?

במצב תקין, הקירות של האמבטיה נרטבים בכל מקלחת ובכל זאת לא מפתחים נזקי רטיבות. הסיבה לכך היא עבודת איטום מקצועית ויעילה. ההשקעה שלכם היום באיטום מקצועי עתידה לחסוך לכם הרבה כסף בעתיד. הקפידו לוודא שהקירות וגם הרצפה עמידים בפני חדירת מים ותיהנו במשך שנים רבות מחדר אמבטיה מעוצב ונקי. איטום מקלחת לקוי יבוא לידי ביטוי בנזקי רטיבות בקירות הבית (לעתים גם בקירות של השכנים), עובש, ריחות לא נעימים ונזק לריהוט. אין סיבה שתתפשרו על איטום לקוי כשיש היום פתרונות איטום מתקדמים, יעילים ולא יקרים. 

איך בעצם מונעים את ספיגת המים בקירות?

איטום מקלחת יש לבצע עוד בשלב הבנייה. יש הבדל בין האיטום היסודי שמבצעים בשלב הבנייה או במהלך שיפוץ נרחב של הבית לבין איטום נקודתי שנועד לפתור בעיית רטיבות. בכדי למנוע חדירה של מים אל תוך המבנה קבלן הבנייה מבצע מראש איטום יסודי באזור המקלחת ובחדר הרחמה כולו. הוא מזהה את האזורים הרגישים לאגירת מים ובוחר בהתאם את חומרי האיטום. כל מה שאתם צריכים לעשות בשביל לוודא שמתבצעת אצלכם עבודת איטום מקצועית זה לבחור בקבלן איטום מנוסה ואמין. 

איך אוטמים מחדש מקלחת?

אם אתם מבצעים שיפוץ כללי לחדר הרחצה או מתקינים מקלחת חדשה תוכלו לראות בעצמכם את שכבת האיטום. חומרי האיטום מותקנים מתחת לאריחי הריצוף. בכדי לראות אותם בעיניים תצטרכו להסיר את האריחים ואת החול. חידוש איטום מקלחת דורש פירוק של האריחים, חשיפת שכבת הבטון והסרת חומרי האיטום הישנים. צוות האיטום יחשוף את האיטום הקיים, יבחן אותו ויקבע בהתאם איך כדאי לחזק אותו. ייתכן ויהיה צורך בקילוף של שכבת האיטום הקיימת לטובת חומר חדש. 

מהי בדיקת יובש לבטון?

את בחירת חומר האיטום נבסס על בדיקת יובש שבוחנת את מצב הבטון ואת דרגת האיטום הדרושה. הבדיקה מתבצעת תוך הנחת יריעת פוליאתילן על משטח הבטון ומעקב אחר התעבות מים שמופיעה לאחר 24 שעות. אם נתקלנו בבטון רטוב נדע שאיטום המקלחת לקוי ויש צורך באיטום חוזר. ישנם מקרים בהם הליקויים באיטום ברורים ואפשר לוותר על בדיקת היובש לבטון. קיים חומר איטום מקלחת שמתאים לשימוש על בטון יבש כך שאין צורך להמתין עד לייבוש מלא של שכבת הבטון. חומרי איטום שליליים על בסיס צמנטי או אפוקסי ניתנים לשימוש גם על בטון רטוב וגם על יבש. 

מדוע חשוב לתקן סדקים בבטון?

כל עבודת איטום מקלחת תתחיל בתיקון של סדקים בשכבת הבטון. התיקון של הסדקים הכרחי למניעת נזילות והבטחת התוצאות הטובות ביותר. השלב הבא לאחר תיקון הסדקים יהיה ביטול של הזוויות שבין הרצפה לבין הקיר. אם לא נקפיד לבטל את הסדקים ואת הזוויות מים יחדרו אל תוך הרצפה או הקיר.

איזה חומר איטום מקלחת נחשב לטוב ביותר?

השוק הישראלי מציע מגוון חומרי איטום כאשר חלקם נחשבים למצוינים אך חשוב להדגיש שהם אכן מעולים רק כאשר מקפידים להשתמש בהם נכון (בהתאם להנחיות היצרן). ישנם לא מעט מקרים בהם שיפוצניקים מנסים לעגל פינות או לקצר תהליכים ולא פועלים בהתאם להוראות. לצערנו, אותם מקרים יסתיימו בנזקי רטיבות על אף שימוש לכאורה בחומר האיטום הטוב ביותר. 

איך אפשר לבדוק את הקבלן גם ללא יידע באיטום?

אתם ממש לא צריכים להפוך למומחים בתחום האיטום בשביל לוודא שהקבלן שבחרתם אכן מבצע עבודה יסודית ומקצועית. כל שעליכם לעשות זה לקרוא בעצמכם את הוראות השימוש של היצרן (מודפס על המכל של החומר) ולוודא שהקבלן שבחרתם אכן מתכנן לפעול בהתאם. כמו כן, חשוב שתדעו שישי לחומרי איטום מקלחת תוקף ואתם מתבקשים לוודא שהחומר אינו פג תוקף. בקשו מהקבלן שלא יעשה שימוש בחומרים שאוחסנו באזור חשוף לשמש או במחסן בו הטמפרטורה עולה על 35 מעלות. 

איך אפשר לזהות איטום לקוי באזור הרצפה?

אם לא בוצע אצלכם איטום מקלחת יסודי צפויה להתפתח בעיה של רטיבות מתחת לאריחי הריצוף ובעקבות זאת תבחינו בסימני אבקה בין האריחים. במצבים של נזילת מים משמעותית המים ייצאו מתוך הרצפה. אם הרצפה אצלכם באמבטיה נשארת רטובה ללא סיבה הגיונית – חשוב לוודא שלא מדובר במים שעולים מהרצפה בגלל בעיות איטום. 

איך מבצעים איטום מקלחת שלב אחר שלב

  1. ניקוי יסודי של השטח והכנתו לקראת מריחת חומר האיטום.
  2. יצירת סף הפרדה בין חדר האמבטיה לבין שאר הבית (הפרש גובה של עד 4 ס"מ). 
  3. התקנת רולקה בפינות (עיגול הפינות) להרחקת רטיבות במקרה ומים יחדרו את מתחת לאריחי הריצוף. 
  4. מריחת שכבה ראשונה של חומר איטום ולאחר המתנה של 24 שעות למרוח את השכבה השנייה (יש להמתין לייבוש מלא). 
  5. איטום במגע של הצנרת עם הקיר או הרצפה. 

המפתח לאיטום מקלחת יעיל לשנים רבות של שקט מנזילות הוא בחירת קבלן איטום מנוסה ואמין. הקפידו לוודא שעומד מולכם קבלן שמתמחה באיטום חדרי רחצה וביצע מאוד עבודות מוצלחות. אל תתביישו לבקש המלצות וגם לבדוק אותן. 

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז האיטום הישראלי
מרכז האיטום הישראלי

מרכז האיטום הישראלי מציע כמובן עוד שורה של שירותי איטום לרבות איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות פתרונות אלטרנטיביים בהתאמה לכל לקוח, איטום קרקע וקווי חיבור של מבנה-קרקע, איטום מרתפים טרום ופוסט בנייה ועוד. לכל צרכי האיטום שלכם תוכלו לקבל את המענה המקצועי, האמין והעמיד ביותר במרכז האיטום הישראלי, שפועל על פי התקנים המחמירים ביותר בתחום ומביא אליכם את הפתרונות המתקדמים ביותר בשוק והמותאמים ביותר לאתגרי האיטום הייחודיים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!